Knjige

Nastava usmjerena na učenika

Prinosi razvoju metodika nastavnih predmeta u srednjim školama

Milan Matijević, Diana Radovanović

 

Ova knjiga ima namjeru biti osnovnim udžbenikom za nastavnike nastavnih predmeta koji uvjetno pripadaju području društvenih i humanističkih znanosti, a to su svi stručni nastavni predmeti iz područja ekonomije i prava te neki predmeti iz područja informatologije, politologije, sociologije, povijesti i etike… Naravno, ova knjiga može biti od koristi i nastavnicima u svim srednjim pa i osnovnim školama, jer je poznato da postoje neke opće zakonitosti i metodička rješenja koja su primjerena za sve polaznike srednjega obrazovanja, bez obzira na to je li riječ o mladima ili odraslim polaznicima tih programa.

Postojeća oprema i prostori za nastavne aktivnosti u školama uglavnom su prilagođeni didaktičkoj paradigmi koju označujemo sintagmom nastava usmjerena na nastavnika. Dakle, u tim prostorima i s tom opremom nastavnici »predaju« sadržaje, a učenici/polaznici uglavnom sjede, slušaju i gledaju te povremeno razgovaraju s nastavnikom.

Autori slijede didaktičku paradigmu označenu sintagmom nastava usmjerena na učenika, a to znači da je ovdje nastava shvaćena kao zajednički rad nastavnika i učenika te da se očekuje više raznovrsnih aktivnosti učenika (strategije aktivnoga učenja). Za takve aktivnosti trebat će osigurati nešto drukčiju opremu i uređenje prostora za poučavanje i učenje u školama, te promjenu uloge nastavnika u odnosu na onu koja je dominirala u proteklim godinama. Konkretnije, to znači da bi nastavnik predavač trebao biti zamijenjen nastavnikom koji je organizator, mentor, menadžer, instruktor i suradnik.


U knjizi su poglavlja:

METODIKE NASTAVNIH PREDMETA DRUŠTVENIH I HUMANISTIČKIH ZNANOSTI – POJMOVNO ODREĐENJE • TEORIJA KURIKULUMA KAO POLAZIŠTE ZA METODIČKA ISTRAŽIVANJA I PRAKSU • PLANIRANJE I PROGRAMIRANJE ODGOJA I OBRAZOVANJA U ŠKOLI • ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI NASTAVE I UČENJA • NASTAVNI SAT PO MJERI UČENIKA • TJEDNI I DNEVNI RASPORED NASTAVNIH SATI I AKTIVNOSTI • BLOK-SAT I BLOK-NASTAVA • NASTAVNE STRATEGIJE I METODE • STRATEGIJE AKTIVNOGA UČENJA U SREDNJIM ŠKOLAMA • PROJEKTNA NASTAVA I PROJEKTNO UČENJE • NASTAVNI MEDIJI I OBRAZOVNA SREDINA • SOCIJALNI OBLICI U SREDNJIM ŠKOLAMA • UNUTARNJA I VANJSKA EVALUACIJA • PRIPREMANJE NASTAVNIKA I UČENIKA ZA NASTAVU • POSEBNOSTI RADA U ALTERNATIVNIM I PRIVATNIM SREDNJIM ŠKOLAMA • METODIČKE POSEBNOSTI U RADU S ODRASLIM POLAZNICIMA • UPRAVLJANJE RAZREDOM I RAZREDNA DISCIPLINA • NASTAVNIK U ULOZI RAZREDNIKA • CJELOŽIVOTNO USAVRŠAVANJE NASTAVNIKA • METODOLOŠKE NAPOMENE O ISTRAŽIVANJU STRUKOVNE NASTAVE

Na kraju svakog poglavlja je sažetak (Ukratko) te lista metodičkih preporuka nastavnicima srednjih škola.


Knjiga sadrži i Metodički pojmovnik u kome je – na 58 stranica – 350 natuknica (definicija metodičkih pojmova).


U dodatku su i četiri metodička scenarija koji mogu poslužiti kao model za kreiranje različitih metodičkih situacija i scenarija u nastavi srednjih škola, a koje slijede paradigmu nastave usmjerene na učenike.


Uz mnoštvo priloga, ilustracija i tablica, u ovom priručniku je i popis didaktičke/metodičke literature (više od 200 naslova) te kazalo osobnih imena (oko 250 autora koji se u poglavljima knjige spominju).


Iz znanstvenih recenzija knjige navodimo:

 

Djelo je napisano kao metodički udžbenik (kompendij) kojim se sažeto i sveobuhvatno na jednom mjestu (s funkcionalnog stajališta i mogućih adresata) raspravlja o bitnim spoznajama korisnim za unaprjeđivanje poučavanja i učenja, što je razvidno iz izbora sadržaja primjerenih korisnicima, ali i iz strukture (artikulacije) i načina obraćanja korisniku…

Suvremeno, znanstveno i stručno utemeljeno, sustavno homogeno i sa stajališta korištenja udžbenika – poticajno i funkcionalno…

Knjiga je namijenjena stručnjacima koji su završili nenastavničke studije ili fakultete, a koji žele dodatnim studiranjem steći i licencu za nastavničku profesiju i rad u osnovnoj i srednjoj školi (diplomirani ekonomisti, pravnici, informatolozi, inženjeri itd.). Međutim, kao kompendij, knjiga će korisno poslužiti i zaposlenim nastavnicima, napose onima koji rade u srednjim školama, a koji žele mijenjati metodičke scenarije i aktivnosti učenika u svakodnevnoj nastavi.

Prof. dr. sc. Vladimir Jurić


Monografija koju su autori koncipirali za udžbeničku uporabu, daleko nadilazi strukturu i zahtjeve jednog udžbenika. Ovo je u osnovi znanstveno djelo, koje na primjeru didaktike društvenih znanosti obrađuje sva temeljna pitanja suvremene didaktike i kurikulumske teorije. Djelo predstavlja izuzetan primjer kako se znanstvena događanja mogu na odgovarajući način eksplicirati te ih smjestiti u pedagošku praksu.

Zbog toga je Nastava usmjerena na učenika temeljno znanstveno djelo iz područja specijalne didaktike (metodike) i kao takvo obogatit će i oplemeniti ovu vrstu literature kako u Hrvatskoj tako i u širem srednjoeuropskom prostoru koji dijeli istu didaktičku i pedagošku tradiciju.

Prof. dr. sc. Janko Muršak

 

 



ISBN: 978-953-160-236-5

Opseg: 440 str Format: 17 x 24 cm  Uvez: meki Cijena: 220,00 kn 
 
Ubaci u košaricu

   

  

有些人说,刘燕酿制效果真的很棒吗?为什么这么不可思议呢粉嫩公主酒酿蛋?其实丰胸本来就不难,只要让乳腺通畅,整理身体,吸收胸部必要的营养物质丰胸产品,自然就会变大。另外,酿酒蛋丰胸的确历史悠久,有着五千多年的历史,除了长达七年的研究之外丰胸方法,有效果当然不是我的共享来到这里,感谢我的帮助和鼓励。如果想知道更多的话丰胸食物,可以咨询粉嫩公主酒酿蛋正品总代媛媛,变成大胸不是梦。

Moja košarica:

0 kom
0 kn
maillot nfl pas cherMaillot nba pas chermaillot de baseball pas chermaillot de hockey pas chermaillot foot pas cherChaussures de basket kobe pas cherstylo plume parker pas cherVente la perla pas cherRaquette Wilsonchemise Wood Woodvetement Boy-london pas cher