UVODNIK
Kamo i kuda zapravo idemo
Vanjsko vrednovanje je pokazalo da učenici teško ili nikako ne povezuju znanja stečena u različitim predmetima te da ih ne koriste u drugim predmetima i područjima. To onda može značiti da u hrvatskoj osnovnoj školi - bez obzira na gotovo četverogodišnju praksu proklamiranu HNOS-om koja podrazumijeva sve manje frontalne nastave, sve manje učenja nepotrebnih, enciklopedijskih činjenica, ali istodobno i sve više integracije i korelacije sadržaja različitih predmeta u nastavnom procesu, dakle njihova međusobnog prožimanja i povezivanja - HNOS još nije zaživio na pravi način… Piše Marijan Šimeg, glavni urednik ŠN
PODCRTANO
Postoji više problema u vezi s doktorskim studijima u Hrvatskoj, a glavni je svakako nedovoljna povezanost doktorskih studija sa znanstvenim istraživanjima ili čak pomanjkanje istraživanja u ovim studijima, što je nedopustivo jer se onda takvi doktorski studiji pretvaraju u doktorske ”školice” ili u doktorske ”tečajeve”.
Prof. dr Dražen Vikić-Topić, državni tajnik za znanost
Novi list, 18. siječnja 2009., str. 69
TEMA BROJA
Nacionalni okvirni kurikulum | Temeljita unutarnja reforma škole
Dugoočekivani dokument - Nacionalni okvirni kurikulum - kojim se u hrvatski školski sustav uvode značajne promjene i kojim se uređuje predškolski odgoj te osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje predstavljen je početkom prosinca prošle godine. Otvorena je i javna rasprava o NOK-u u koju se mogu uključiti svi zainteresirani … Piše Marijan Šimeg
Nasilje i zločin | Bumerang zanemarena odgajanja (5)Hrvatska vrijednosno-odgojna baština
Hrvatsko školstvo i svekoliko odgajanje mora se na najbolji mogući način vratiti svojim korijenima, vrijednosno-pedagoškoj baštini, kulturnoj i moralnoj tradiciji hrvatskoga naroda; mora se oslanjati na najvrjednije stečevine hrvatske kulture i njegovati u mladeži sve one vrijednosti koje su prepoznatljive za tu kulturu i nacionalno biće hrvatskoga naroda… Piše Ante Vukasović
SAVJETNIK
PSIHOLOGIJA : Zahvalnost / Prof. dr. Dubravka Miljković, pedagoginja i psihologinja, Učiteljski fakultet ZagrebPEDAGOGIJA : Neagresivnost - odličan lijek za agresiju / Andreja Bartolić, defektologinja, socijalna pedagoginja, OŠ A.G.Matoša ZagrebPRAVO : Pravo na godišnji odmor / Olivera Marković, dipl. iur.SURADNICI JAVLJAJU
Zagreb | Izložba fotografija, film, videoVeliki Bukovec | Seminar u školiPrivlaka | OŠ Stjepana AntolovićaPoreč | SŠ Mate Balote STVARALAŠTVO
SPLIT | Modna revija u Školi likovnih umjetnostiMEDIJI
WEB | Institut za razvoj obrazovanja / www.iro.hrHRVATSKI RADIO | Obrazovni i dječji program ( 26. 1. - 1.2. 2009.)KAZALIŠTE | Pinocchio / Zagrebačko kazalište lutakaGLAZBA | Dodijeljene nagrade Hrvatske glazbene mladežiKNJIGE | Šutnja znalaca / G.H. Neuweg, Vijeće Europe / Jasna OmejacČASOPISI | Smib, Čakavska rič, Modra lastaIZ PROŠLOSTI
OBLJETNICE | Časopis Školski vrt (1889 - 1900)
Poligon za vježbu učenika i učitelja… Piše Štefka Batinić
AKTUALNO
UNICEF | Izvješće o stanju djece u svijetuBebe umiru od ”bezazlenih” bolesti
Velika Gorica | Edukativni programi za mladeŠto odlučimo danas, utjecat će na naše živote sutra
Forum za slobodu odgoja | Filozofija medijacijeMožemo to riješiti
ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA
Osobnost nastavnika | Radimo li dovoljno na svom imidžu?Istinska vrijednost ili maska bez pokrića
Imidž je cjelokupna slika i dojam koji šaljemo o sebi verbalnom i neverbalnom komunikacijom i ostavljamo ga svojom pojavom u društvu u kojem se krećemo … Piše Ivana Ivančić, Srednjoškolski đački dom Osijek
GRAZ | Radionica u Europskom centru za žive jezikeVelike mogućnosti online učenja jezika
To je centar, a ujedno i institucija za žive jezike Vijeća Europe, čija je zadaća poticanje izvrsnosti i inovacija u nastavi živih jezika, s ciljem da ih Europljani primjenjuju učinkovitije… Piše Magda Maver
Prije 150 / 100 / 50 godina
REPORTAŽA | Šest desetljeća Škole za cestovni promet Zagreb
Prava muška škola
Velik broj učenika nastavlja obrazovanje na Prometnom i Ekonomskom fakultetu… Piše Branko Nađ