UVODNIK
Kruha i(li) igara
Notorna je činjenica da je kvaliteta obrazovanja
glavni čimbenik privrednog razvoja svake države, a tamo gdje su to političke
elite doista shvatile, kvaliteta obrazovanja državni je prioritet broj jedan.
Različite su metode i načini kojima se tu temeljnu istinu objašnjava javnosti
ciljem njezina senzibiliziranja ne samo za probleme školstva nego i za spoznaju
da je kvalitetno obrazovanje jedino uporište za izgradnju modernog i boljeg
života za sve... Piše
Marijan Šimeg, glavni urednik ŠN.
PODCRTANO
Odgoj ovisi
o odlukama koje se temelje na vrijednosnim stavovima… S gledišta društva odgoj
je sredstvo za održavanje kulturnih dobara koje se odnose na osobe različitih
generacija. Zbog toga on za državu i sve ostale snage u društvu ima političko
značenje. To obilježje odgoja, koje obuhvaća svjetonazor i politiku, ima za
posljedicu da se pedagogija uvlači u borbu između skupina, stranaka i udruga
koje žele imati utjecaj na ljude. Tako dolazi do utvrđivanja vrijednosti i
zahtjeva, tumačenja svijeta i ispovijesti koje nadilaze ono što se putem
znanosti može spoznati i što je nespojivo s uobičajenim pravilima znanosti.
Wolfgang Brezinka, professor emeritus i član Austrijske
akademije znanosti
Za Temu
broja ŠN govore: Josip Baričević, Stanko Popović, Ante Bežen, Leo Budin, Boris
Neljak, Branislava Baranović, Josip Markovac, Nenad Marković, Vladimir Paar
Obrazovanje
odraslih okrenuto budućnosti
Zagreb | X.
gimnazija
Učenici s učenicima iz inozemstva
Ovisnosti kao usud života
I pedagog, i psiholog, i vješt
diplomat...
Razrednik obavlja mnoge poslove: skrbi o
učenicima svojeg odjela, komunicira s njihovim roditeljima, surađuje sa
stručnim suradnicima škole, obavlja brojne administrativne poslove. Kad se već
od razrednika očekuje sve to zašto nema nikakve izobrazbe u ovom području?... Piše Nataša Ljubić Klemše, učiteljica savjetnica u I. OŠ
Bjelovar
Poruke ministru Primorcu i mjerodavnima
Ministarstvo odgoja... mora se angažirati na
vraćanju prava na odgajanje i društvenog i pedagoškog ugleda svim učiteljima -
odgajateljima. Bez uglednih odgajatelja nije moguće odgajanje čestitih ljudi,
nositelja napretka, projektanata i graditelja bolje budućnosti… Piše Ante Vukasović
Likovne vrijednosti
u svakodnevnom životu
U Japanu djeca imaju likovnu umjetnost dva sata
tjedno i jako se ulaže u likovnu kulturu, što je vidljivo i na dječjim
radovima, u opremljenosti škole, raznolikosti i kvaliteti dizajna općenito.
Iskustvo iz Japana ukazuje na veliku važnost likovne kulture i općenito
umjetnosti u osnovnoškolskom obrazovanju i o potrebi učenja opažanja likovnih
vrijednosti u svakodnevnom životu... Priredila Ivana
Čavlović
SAVJETNIK
Psihologija | Skupljanje dijamanata / Doc. dr. Dubravka Miljković, pedagoginja i
psihologinja, Učiteljski fakultet Zagreb
Pravo | Učitelj kao
predstavnik radnika / Olivera Marković,
dipl. iur.
Petrinja |
Promocija knjige o medonosnom bilju
Bjelovar |
Dječji vrtić Ciciban
STVARALAŠTVO
GLAZBA |XV. hrvatski dječji festival Zagreb 2008.
MEDIJI
WEB |
Obnovljeni i bolji CARnet / www.carnet.hr
Knjige |Leksikon hrvatske književnosti - Djela / Dunja Detoni-Dujmić, Knjiga o hrvatskoj glagoljici "Ja slovo znajući
govorim..." / Anica Nazor
IZ PROŠLOSTI
OBLJETNICE ? Ratio studiorum 1599.
Isusovački obrazovni sustav … Piše Štefka
Batinić
REPORTAŽA | 160 godina OŠ Vinka Žganca u Vratišincu
Mala škola s velikim srcem
Riječ je o vrlo toploj i susretljivoj sredini, sa
dobronamjernim žiteljima, pa se takav ugođaj prenosi i na školske kabinete,
hodnike i zbornicu… Piše Branko Nađ
TEMA BROJA
Nacionalni okvirni kurikulum (3) | Plagijat, original ili nasušno potreban dokument
Nacionalni okvirni kurikulum, dokument kojim se u
hrvatski školski sustav uvode značajne promjene i kojim se uređuje cjelokupna
obrazovna vertikala od predškolskog odgoja i obrazovanja do srednjoškolskog
obrazovanja već gotovo puna dva mjeseca plijeni pažnju hrvatske prosvjetne
javnosti. Dok ga jedni smatraju plagijatom, drugi originalom, treći
kontroverznim, a četvrti dokumentom koji je toliko potreban i koji je već
odavno trebalo donijeti, rasprava se rasplamsava i slobodno se može reći da
ovih dana i tjedan nije nimalo dosadno na hrvatskoj obrazovnoj sceni. Upravo
zato i temu ovoga broja posvećujemo prenošenju onoga što je o NOK-u rečeno na
nekoliko okruglih stolova, kao i viđenje ovog dokumenta iz kuta jednog
prosvjetnog sindikata… Priredili Marijan Šimeg i Branko
Nađ
AKTUALNO
Opatija | Andragoška škola
U mreži "Škola - partneri
budućnosti"
MZOŠ | Međunarodna
suradnja škola
Odgoj | Mladi
u rukama moćnih manipulatora
ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA
Suvremena škola |
Kakvog razrednika trebamo?
Nasilje i zločin
| Bumerang zanemarena odgajanja (7)
Japan |
U posjetu eksperimentalnoj školi Hirano Elementary School
PEDAGOGIJA | Obećanje (ne bi
trebalo biti) - ludom radovanje / Andreja
Bartolić, defektologinja, socijalna pedagoginja, OŠ A.G.Matoša, Zagreb
SURADNICI JAVLJAJU
Osijek |
OŠ Svete Ane
Kloštar
Podravski | Obnovljena školska zgrada
Poreč |
Njemačke jezične diplome
MATICA HRVATSKA ZAPREŠIĆ| Pripreme za
Dane Ante Kovačić
Časopisi |Povijest u nastavi, Anali za povijest
odgoja, Lađa
Prije 150 / 100 /
50 godina