UVODNIK
Maturalci pod zaštitom
Vremena se mijenjaju. Recimo, nekada su maturanti smiješno odjeveni i našminkani, zviždeći i pjevajući hodali ulicama svojih gradova i tako privlačili pozornost sugrađana. U intervalu od samo dvadesetak godina civilizacija je učinila divovski korak naprijed, a benigna veselja maturanata i njihovo obilježavanje zadnjega dana srednjoškolskog obrazovanja pretvorila su se u rušilačke pohode... Piše Marijan Šimeg, glavni urednik ŠN
PODCRTANO
Glavni je problem obrazovanja taj što nema konkurencije. Ne one u odnosu na korisnike odnosno učenike, nego na nekoga tko će generirati drugačiji pristup i kvalitetu.
Damir Kuštrak, predsjednik Hrvatske udruge poslodavaca
Večernji list (prilog Karijera), 6. lipnja 2009., str. 37
TEMA BROJA
Neformalno obrazovanje i informalno učenje | I odrasli moraju učiti! Kako?
Svi koji imalo razmišljaju o današnjem radnom i životnom okruženju, o dobivanju i zadržavanju posla, izvršavanju osobnih, profesionalnih i građanskih dužnosti, složit će se i potvrditi (makar načelno) da je cjeloživotno učenje nužno. Civilizacijski je to (i životni) izazov za sve, moglo bi se reći… Piše Anđelko Jelin
AKTUALNO
Agencija za odgoj i obrazovanje | Oskari znanja za najbolje učenikeSvjedoci kvalitetnog obrazovanja
Agencija za strukovno obrazovanje | Dodijeljene nagrade Faust VrančićPriznanja najboljim učenicima
Razgovor | Josip Pivac, 80 godina života i 60 godina pedagoškog djelovanjaPred izazovima inovativne škole
ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA
Terenska nastava | Iz Gorskoga kotara na moreU najljepšoj učionici na svijetu - prirodi
Svaki se učenik na ovoj izvanučioničnoj nastavi osjetio uspješnim - a to je bio i glavni cilj, učiteljev zadatak... Piše Dijana Arbanas, OŠ Brod Moravice, Brod Moravice
UNESCO | Odgoj i obrazovanje za održivi razvojZalog za bolju budućnost
Projekt Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj velik je zalog za bolju budućnost, a stvoren je kako bi nam omogućio da se suprotstavimo svim promjenama koje donosi budućnost - očuvanje okoliša, poštivanje biološke raznovrsnosti te zaštita ljudskih prava... Priredila Ivana Čavlović
Prije 150 / 100 / 50 godina
REPORTAŽA | 60 godina Glazbene škole Ivana Matetića Ronjgova u Puli
Rasadnik muzičkih talenata
Pulska glazbena škola jedina je srednjoškolska glazbena ustanova u Istri u kojoj gravitiraju učenici iz cijele županije. Pohađao ju je i završio velik broj učenika koji su danas eminentni glazbenici i pedagozi u Istarskoj županiji, Hrvatskoj i inozemstvu… Piše Branko Nađ
Za Temu broja ŠN govore: Ivana Batarelo Kokić, Vitomir Begović, Alenka Buntić Rogić, Urška Gruden, Lejla Kafedžić
Nastava jezika | Što, kako, i zašto učiti hrvatski (3)Za stvaranje nove filozofije učenja hrvatskoga jezika
Budući da standardni jezik, kao jedna od bitnih pretpostavki jezične kulture, po svojoj prirodi, mora biti i polivalentan i autonoman, ali, jednako tako, i otvoren i slobodan, prvi je i temeljni zahtjev jezične kulture, kad je riječ o hrvatskom jeziku, da se njegova standardizacija zasniva na sva tri dijalekta... Piše dr. sc. Ante Selak, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
SAVJETNIK
PSIHOLOGIJA | Stres i školski uspjeh / Elvira Rimac, psihologinja, OŠ Ante Starčevića, ZagrebPEDAGOGIJA | Administrativni poslovi (2.dio) / Azra Rađenović, pedagoginja, OŠ 22. lipnja, SisakPRAVO | Odabir stranog jezika / Olivera Marković, dipl. iur.SURADNICI JAVLJAJU
Kaštel Novi | Kamen temeljac za novu školuZagreb | Terenska nastava u RimuSuhopolje | U potrazi za IvanomĐurđenovac | Terapija jahanjemSTVARALAŠTVO
SPLIT I SOLIN | Promocije srednjoškolskih programa u gradskim knjižnicamaMEDIJI
WEB | Agencija za obrazovanje odraslih / www.aoo.hrPLES | 26. tjedan suvremenog plesaKAZALIŠTE | Tramvaj zvan čežnja, HNK RijekaKNJIGE | Veseli bubnjar / Dubravka Bauernfreund, Nazivi naselja Splitsko-dalmatinske županije / Ante IvankovićČASOPISI | Acta Iadertina, Jezik, Modra lastaIZ PROŠLOSTI | OBLJETNICE
Devedeset godina od osnivanja prve waldorfske škole
Waldorfske škole kao promicateljice, ne samo alternativne pedagoške koncepcije, nego i drugačijeg svjetonazora, bile su, i još su, predmetom kontroverznih rasprava i oprečnih ocjena… Piše Štefka Batinić