Tema broja - BRIGA ZA DAROVITE UČENIKE
Entuzijazam i ljubav učitelja – jedino pogonsko gorivo
Nikakvim se pravilnikom ne bi smjelo određivati koliko najmanje učenika može imati jedna grupa dodatne nastave da bi je učitelj mogao imati u zaduženju i da bi za rad bio primjereno plaćen. Ako je riječ i o samo jednom djetetu kojemu je identificirana darovitost, moramo mu pružiti maksimalnu podršku kako bi što bolje razvilo svoje sposobnosti, i to ne samo tijekom osnovnog školovanja nego i tijekom cijele obrazovne vertikale.... Napisali Marijan Šimeg i Mirela Lilek
AKTUALNOSTI
• Umjesto uvodnika
O Jupiteru i volovima
Na sprovodu zagrebačkoga gradonačelnika bilo je, kažu, oko tisuću ljudi, iako se objektivnom promatraču može učiniti i da ih je bilo barem trostruko toliko, bez obzira na to što su epidemiološke mjere vrlo jasne. I propisuju da je na pogrebima dopušteno 25 osoba. Osim toga, ljudi su se tiskali jedni uz druge ne pridržavajući se razmaka, a dosta ih nije imalo ni maske…
• Iz ravnateljskog kuta
Izbori su pred vratima
Izbori su se, nažalost, u najgorem mogućem obliku ukazali onima u potresom pogođenim područjima – otići ili ostati? Onima koji su ostali bez domova sve je palo u drugi plan i neki su roditelji školovanje svoje djece odlučili nastaviti u nekom drugom gradu. Hoće li se vratiti kad (i ako) se sve obnovi?
• Dvotjedna kronika
Stručno usavršavanje u virtualnom obliku
Ovaj je stručni skup donio svježe ideje i alate potrebne u radu u novonastaloj situaciji uzrokovanoj epidemiološkim mjerama, za koje vjerujemo da će se zbog svoje praktičnosti primjenjivati i kad se vratimo na toliko željeno „staro normalno”…
• Upozoravajući podatci o prehrambenim navikama i problemu debljine
S darovitim učenicima uvijek morate biti na visokoj razini
Osim redovne nastave, daroviti učenici žele raditi više, a natjecanja su upravo ono područje gdje oni mogu više, bolje i jače. Nije tu stvar želje da budu bolji od drugih, nego da nauče više kako bi se lakše snašli u znanstvenom svijetu. Zbog takvih učenika imamo razvijenu suradnju s fakultetima i znanstvenim institutima. Mislim da je to za učenike iznimno važno jer im omogućavate da vide bitne stvari, na primjer kako se rade znanstveni projekti…
ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA
• OŠ Ivana Gundulića, Zagreb: Projekt Erasmus+ KA2 u doba pandemije
Pušenje - dobrovoljno ropstvo
Ankete pokazuju da je glavni razlog zašto učenici počinju pušiti društveni pritisak koji na njih rade njihovi vršnjaci. No moraju znati da su pušači bolesni i da je pušenje ovisnost i kronična bolest koja, ako se ne liječi, traje cijeli život i postoje sve teža. Moraju znati da se mogu izliječiti odmah sada...
• Volonterski klub u Tehničkoj školi Nikole Tesle u Vukovaru
SAVJETNICI
• PRAVO | Može li prvostupnik informacijskih znanosti biti učitelj informatike? / Olivera Marinković, dipl. iur.
• ZDRAV ŽIVOT | Snivate li o tome kako da zaspite? / dr. Ivo Belan
• Mala Subotica: OŠ Tomaša Goričanca|Virtualno Valentinovo 2021.
• Budinščina: OŠ Vladimir Nazor|Pismo napiši - nasilje izbriši
• Maksimirci zasadili trešnju, šljivu, jabuku i lipu
• Tri predstave Stribora u jednom danu
SVIJET
Italija: Inovacija katoličkog Sveučilišta svetog srca u milanu
Zahvaljujući posebnoj tehnološkoj podršci i inteligentnim kamerama koje su instalirane u svim predavaonicama, njih ukupno 500, a koje prate kretanje profesora i svega što se događa tijekom predavanja, studenti koji nisu prisutni mogu ravnopravno sudjelovati u nastavi…
Vlada osnovala Savjet mladih
Dramatičan događaj u Strukovnoj školi Sisak prošao je bez kobnih posljedica, nakon što je policija uhitila muškarca koji je ušao u školsku zgradu rekavši da ima bombu. Ravnatelj Strukovne škole Ivica Beloglavec potvrdio je kako je iz zgrade evakuirano 200-tinjak učenika. Prijetnja bombom ispostavila se lažnom...
• Održana Zimska škola učeničkih domova
Trećina osmogodišnjaka u Hrvatskoj je pretila
Svako treće dijete u dobi od osam do devet godina ima povećan rizik da u odrasloj dobi također ima problem prekomjerne tjelesne mase i debljine, što posljedično znači veći rizik oboljenja od kroničnih nezaraznih bolesti te time očekivani teret za zdravstveni sustav. To pak za sobom povlači i financijske troškove, ali i gubitke u ljudskom kapitalu – rekla je Sanja Musić Milanović...
• Razgovor: Nikola Dmitrović, ravnatelj XV. gimnazije u Zagrebu
REPORTAŽA | SREDNJA ŠKOLA BOL, BOL NA BRAČU
Sjajna povezanost struke i potreba lokalnoga gospodarstva
Učenicima je osigurana praktična nastava, zaposlenje i smještaj tijekom školovanja u ljetnim mjesecima. Također im se nudi stalan posao i smještaj nakon završenog obrazovanja, što je iznimno važno, jer se nadamo da će barem dio te djece svoju budućnost izgraditi na našem otoku, govori nam ravnateljica Sani Bodlović...
Tragovima drevne Europe
Tema je našega projekta istraživanje utjecaja povijesti, a pogotovo genija klasičnoga svijeta, Rimljana i Grka, na našu današnju kulturu i svijet i naš svakodnevni život. Zbog epidemioloških razloga projekt se održava online…
• Domski odgoj: Sprječavanje ovisničkih ponašanja
Vukovarske iskrice iskre dobrotom
Udruga „Vukovarske iskrice” okuplja djecu i osobe starije od 18 godina, s mentalnom retardacijom, koji su izišli iz sustava školovanja i za koje ne postoji sustavno rješenje provođenja slobodnog vremena. Udruga okuplja građane i mlade koji svojim radom žele pomoći unaprjeđivanju kvalitete življenja osoba s mentalnom retardacijom i njihovih obitelji...
• PSIHOLOGIJA | Knjiga – temelj razvoja svakog učenika / Sanja Režek, profesor psiholog, OŠ A.G. Matoša Zagreb
SURADNICI JAVLJAJU
• Rijeka: UD Podmurvice|Obojili smo Korzo u ružičasto
• Glina: Srednja škola|Stipendije za odlikaše čiji su domovi stradali u potresu
KUTAK ZA VAŠ TRENUTAK
• Svjetski dan školske igre u Kninu
• Sačuvajmo Bijaće u 21. stoljeću
BILO NEKOĆ… PREDSTAVLJANJE KOMENSKOG HRVATIMA
Kako raditi, da bude obučavanje lagahno / Jan Amos Komensky´
Dvjesto godina nakon smrti Jana Amosa Komenskog (1592. – 1670.) hrvatska se javnost detaljnije, »iz prve ruke« mogla upoznati s pogledima i zamislima znamenitog češkog pedagoga. Hrvatski prijevod Amosove Didaktike objavio je Hrvatski pedagogijsko-književni zbor 1871. godine kao prvu knjigu Pedagogijske biblioteke. Iz tog prijevoda izvorno prenosimo ulomke koji osporavaju »staru školu« te zagovaraju bitno drukčije školsko poučavanje…