Naša web stranica koristi kolačiće Kolačići

Kako bi omogućili najbolju uslugu svim korisnicima, naša web stranica koristi kolačiće. Neki od naših kolačića su neophodni za funkcioniranje stranice dok su neki korišteni za analizu korištenja i poboljšanje usluga. Više o kolačićima pročitajte ovdje.

Školske novine logo Dvotjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu
Naslovnica O nama Novi broj Arhiva Vijesti Knjige Ogledni primjerci Reference za eRačun Kontakt Pišite nam Suradnički članak Pisma čitatelja Pitanja stručnjacima Oglašavanje Korisnik Prijavite se Registrirajte se Zaboravili ste lozinku? Informacije Uvjeti korištenja Izjava o privatnosti Impressum Kolačići
Tjednik Posljednje izdanje Arhiva tjednika Informacije Uvjeti korištenja Izjava o privatnosti Impressum Kolačići Pretraživanje
O nama Više o nama Vijesti Knjige Kontakt Pišite nam Suradnički članak Pisma čitatelja Pitanja stručnjacima Oglašavanje
Učitavanje u tijeku, molimo pričekajte...
Novi broj tjednika je dostupan Novi broj je dostupan! Novi broj tjednika je dostupan Arhiva
Školske novine logo
Digitalna pretplata
Naslovnica O nama
Vijesti

Novi broj Arhiva Knjige Oglašavanje Pišite nam

Tema broja - OBRAZOVANJE I (NE)JEDNAKOST

Hoće li, kad odrastu, djeca slabije obrazovanih roditelja živjeti u siromaštvu?

Iako su se mnogi desetljećima zaklinjali u tezu da je obrazovanje najvažniji čimbenik u smanjenju rizika od siromaštva, malo je učinjeno da to bude doista tako. Prije bi se moglo reći da se klasne razlike temeljene na bogatstvu nasljeđuju pa „plava krv” uvijek rađa „plavu krv”, a siromašni rađaju siromašne, sa slabom nadom da će ikada promijeniti svoj društveni položaj... Napisali Marijan Šimeg i Mirela Lilek / Jutarnji list

AKTUALNOSTI

• Umjesto uvodnika

Od nemila do nedraga

U proteklih deset godina oko 390 tisuća građana iselilo je iz Hrvatske. Hoće li u sljedećih deset godina među novih 390 tisuća biti najviše prosvjetara koji će otići trbuhom za kruhom i tražiti bolji život u Irskoj, Švicarskoj ili nekoj trećoj državi? A u Hrvatskoj će ostati samo oni koji su prestari za bilo kakvu životnu promjenu i oni koji nemaju kamo otići…

• Iz ravnateljskog kuta

Cjelodnevno čuvanje djece?

Ideja je prisutna već odavno, no mnoga pitanja i dalje lebde nad glavama onih koji će navedeno provoditi. Za sada je izvjesno da će najesen u pilot-projektu moći sudjelovati samo one škole koje imaju jednosmjensku nastavu, što svakako nije reprezentativni uzorak budući da se nad nekim školama odavno nadvija sjena treće smjene…

• Dvotjedna kronika

Dva izdanja među najljepše oblikovanim hrvatskim knji gama u 2021. godini

Među najljepše oblikovanim hrvatskih knjigama objavljenim u 2021. godini našla su se čak dva izdanja Školske knjige: zbirka poezije za djecu i odrasle Zaljubljena u čitav svijet Olje Savičević Ivančević i znanstvena monografija Zadar – Obnova i izgradnja nakon razaranja u Drugome svjetskom ratu Antonije Mlikote…

• Izrada nacrta novog Zakona o odgoju i obrazovanju

Raste broj djece s teškoćama u razvoju

Težimo stvaranju inkluzivnog društva, no često se inkluzivnost ostvaruje deklarativno i o njoj se govori, a znakovi inkluzivnosti u stvarnosti nisu uvijek prisutni…

ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA

• Inkluzivna kultura škole i implementa cija smjernica za rad s učenicima s teškoćama

Didaktika iz prirode u prirodi

Rad u vrtu znači kopati, saditi, zalijevati, plijeviti, ubirati plodove, spremati ih... Vježba je to praktičnoga života preko koje dijete kroz igru i norme ponašanja stječe dobre životne navike za sklad, rad, osjećaj dužnosti i odgovornosti, pa tako i prvi znanstveni odgoj počinje od sjemena i promatranja biljaka o kojima brinemo...

• Školski projekt „Svi za zemlju – bilje za sve ” kao model učenja

SAVJETNICI

• PRAVO | Plaćeni dopust na temelju dobrovoljnog darivanja krvi/ Đurđica Šoić, pravna savjetnica HZOŠ -a

• ZDRAV ŽIVOT | Inkontinencija – nemogućnost zadržavanja mokraće / dr. Ivo Belan

• Koprivnica: OŠ “Đuro Ester”|Prve vijesti Đuro TV-a

• Rijeka: OŠ Ivana Zajca|Sadimo zajedno

• Štefekovi jadi u Budinščini

• Božićni sajam (ispred) UD Maksimir

jezika), nesuđeni učitelj (s 35 godina položio je ispit za učitelja više pučke škole), Matoš – genijalni umjetnik riječi, za boravka u Parizu, prije sto dvadeset godina, napisao je rasprav(ic)u Ferije u kojoj je kritički progovorio i o hrvatskom školstvu kakvo bijaše potkraj 19. i početkom 20. stoljeća…

Hoće li, kad odrastu, djeca slabije obrazovanih roditelja živjeti u siromaštvu?

Čemu svečanost ako će biti dvosmjenska?

Nakon više godina čekanja, napokon su počeli radovi za proširenje trosmjenske Osnovne škole Ante Kovačića u Zagrebu…

• Vrijedno priznanje Školskoj knjizi

Novi sustav upravljanja i rukovođenja školama

Predstavnici udruga ravnatelja osnovnih i srednjih škola predlažu izmjenu temeljnog zakona u školstvu po kojoj bi ravnatelji škola ojačali svoj status na način da mogu unedogled obnavljati mandate, bez straha od gubitka radnog mjesta u sustavu. Uvjet za to bi bio da svakih pet godina prođu procjenu kvalitete rada…

• Razgovor: Jasmina Ivšac Pavliša, izvanredna profesorica Odsjeka za logopediju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu

REPORTAŽA | DJEČJI VRTIĆ CICIBAN, BJELOVAR

Ovdje rastu divna djeca

Dječji vrtić Ciciban otvorio je svoja vrata 1999. godine. Nosi ime po ptici sjenici koja zimi slijeće na prozore i uveseljava djecu. Imaju matični objekt i dva područna objekta s ukupno 210 djece raspoređenih u jedanaest odgojno-obrazovnih skupina, otkriva nam ravnateljica Senka Marija Ivanušec...

Zajednica se stvara – u zajednici

Inkluzivno obrazovanje temelji se na pravu kvalitetnoga obrazovanja za sve učenike. Da bi inkluzivna kultura škole dosegla što viši stupanj razvijenosti, pred učitelje, nastavnike i stručne suradnike stavljaju se dodatni zahtjevi. Stvaraju se promjene u obrazovnom sustavu kako bi sustav bio primjeren odgojno-obrazovnim potrebama svakoga učenika…

• Rad u vrtiću: Vrtlarstvo u odgoju djece

Stjecanje vještina istraživačkoga rada

Tema projekta vezana je za praktičnu primjenu, odnosno izradu rada koja uključuje programiranje kao jednu od aktivnosti. Svrha je učenja bila osvijestiti učenike o štetnom utjecaju civilizacijskog napretka na čovjekov okoliš te ih potaknuti na poduzimanje akcija koje će pridonijeti njegovoj zaštiti i očuvanju…

• PSIHOLOGIJA | Vježbe za asertivnost / Sanja Režek, profesor psiholog, OŠ A.G. Matoša Zagreb

SURADNICI JAVLJAJU

• Bakar: Osnovna škola|Povratak korijenima

• Čakovec: II. osnovna škola|Dan obrazovanja za klimu

KUTAK ZA VAŠ TRENUTAK

• “Advent u knjižnici” riječke OŠ Srdoči

• Čakovečki profesori kao filmski junaci

BILI NEKOĆ… VELIKI AGM

Ferije [1902.] Antun Gustav Matoš

Antun Gustav Matoš (1873. – 1914.), učiteljev sin, onaj što je – kažu – pao u sedmom razredu gimnazijskom (jedinice iz Propedeutike, Fizike i Hrvatskog

SVIJET

U Sjevernoj Irskoj mole umirovljene učitelje da se vrate na posao

Prema GTCNI bazi podataka iz 2018. godine, u Sjevernoj je Irskoj 431 nastavnik stariji od 65 godina koji ima priliku vratiti se na posao nakon praznika. Službeni je stav Ministarstva da pod svaku cijenu treba izbjeći ponovno zatvaranje škola, pa se razgovara i sa sveučilištima s namjerom da se oko 550 studenata i studentica zaposli kao zamjensko osoblje nakon praznika…

Prikazane cijene su preračunate po fiksnom tečaju
konverzije od 1 EUR = 7,53450 HRK
Školske novine logo Vaš tjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu
Vijesti O nama Pretplata Ogledni primjerci Oglašavanje
Tjednik Tjednik Vijesti Suradnički članci Arhiva Pretraživanje
Knjige Knjige Udžbenici Priručnici Pedagogija Matematika
Kontakt Pišite nam Suradnički članak Pisma čitatelja Pitanja stručnjacima
© Sav sadržaj Školske novine d.o.o. 2023.
Uvjeti korištenja Izjava o privatnosti Impressum Kolačići