Naša web stranica koristi kolačiće Kolačići

Kako bi omogućili najbolju uslugu svim korisnicima, naša web stranica koristi kolačiće. Neki od naših kolačića su neophodni za funkcioniranje stranice dok su neki korišteni za analizu korištenja i poboljšanje usluga. Više o kolačićima pročitajte ovdje.

Školske novine logo Dvotjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu
Naslovnica O nama Novi broj Arhiva Vijesti Knjige Ogledni primjerci Reference za eRačun Kontakt Pišite nam Suradnički članak Pisma čitatelja Pitanja stručnjacima Oglašavanje Korisnik Prijavite se Registrirajte se Zaboravili ste lozinku? Informacije Uvjeti korištenja Izjava o privatnosti Impressum Kolačići
Tjednik Posljednje izdanje Arhiva tjednika Informacije Uvjeti korištenja Izjava o privatnosti Impressum Kolačići Pretraživanje
O nama Više o nama Vijesti Knjige Kontakt Pišite nam Suradnički članak Pisma čitatelja Pitanja stručnjacima Oglašavanje
Učitavanje u tijeku, molimo pričekajte...
Novi broj tjednika je dostupan Novi broj je dostupan! Novi broj tjednika je dostupan Arhiva
Školske novine logo
Digitalna pretplata
Naslovnica O nama
Vijesti

Novi broj Arhiva Knjige Oglašavanje Pišite nam

Tema broja - NAGRAĐENI ODGOJNO-OBRA ZOVNI DJELATNICI O SVOM POLOŽAJU, PRIMANJIMA I UVJETIMA RADA

Imamo entuzijazam, znanje, organiziranost i kvalitetu, ali nemamo plaće i status kakav zaslužujemo

Iako svojim plaćama nije zadovoljno 70 posto učitelja i nastavnika, 88,8 posto njih misli da ne mogu utjecati na obrazovnu politiku, a čak 95 posto njih smatra da ih političari ne cijene i ne uvažavaju, većina učitelja i nastavnika i dalje uživa u svom radu te ih posao osobno ispunjava – 82,8 posto ih tvrdi da uživaju u poučavanju, a 78,4 posto i dalje su puni entuzijazma... Napisali Marijan Šimeg i Mirela Lilek / JL

AKTUALNOSTI

• Umjesto uvodnika

Jer, učitelji su temelj svega

Nema kadrova na tržištu. Ili ljudi više ne žele raditi u razredu. Problem je u svim onim silnicama koje sam spominjao na početku, jer nitko ne želi krvariti pet godina na nastavničkom studiju, a onda do smrt raditi „za čavle”. A drukčije perspektive, čini se, za učitelje nema. Na nastavničkim smjerovima prirodoslovno-matematičkih fakulteta ove je jeseni, posve logično, bio pomor. Gotovo da se nijedan kandidat na njih nije upisao…

• Iz ravnateljskog kuta           

Prijeko potrebna pomoć

Školska svakodnevica nudi sliku koja je prije nekoliko desetljeća bila gotovo nepoznata (nekima možda i nezamisliva) ? u razredima uz pojedine učenike u klupama sjede i odrasle osobe. Iz godine u godinu potreba za brojem pomoćnika u nastavi samo se povećava, učenika kojima je nužna pomoć sve je više, no osoba koje bi tu potrebu željele pružati sve je manje. Jasno je i zašto, odricanja pomoćnika u nastavi su golema, učeničke teškoće sve su raznovrsnije, a plaća je (svim eventualnim povećanjima usprkos) i dalje apsolutno neprimjerena te (pre)mala…

• Dvotjedna kronika

Akademija ima što reći…

Monografija „Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (2011. – 2018.)”, urednika akademika Zvonka Kusića, predstavljena je u nazočnosti brojnih uzvanika 11. listopada u atriju palače Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Na 618 stranica tvrdo ukoričene monografije objavljen je izbor iz bogatog pregleda događanja u Hrvatskoj akademiji znanosti i umjetnosti u razdoblju od 2011. do 2018. kada je predsjednik HAZU-a bio akademik Zvonko Kusić…

• Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Senat prihvatio nove prorektore

Rektor Stjepan Lakušić u svoj je prorektorski tim izabrao Borisa Brkljačića (Medicinski fakultet), Dubravka Majetića (Fakultet strojarstva i brodogradnje), Juricu Pavičića (Ekonomski fakultet), Tomislava Josipa Mlinarića (Fakultet prometnih znanosti), Anamariju Musu (Pravni fakultet), Tibora Penteka (Fakultet šumarstva i drvne tehnologije), Tomislava Bolanču (Fakultet kemijskoga inženjerstva i tehnologije) i Jasenku Ostojić (Muzička akademija)…

• Održana panel-rasprava o participaciji djece u školi

REPORTAŽA | OSNOVNA ŠKOLA OKRUK, OKRUG GORNJI, ČIOVO

Nijedna škola nije toliko malena da ne bi mogla biti velika!

Škola i vrtić temeljne su institucije svake lokalne zajednice. Mjesto gdje se susreću svi bez obzira na nacionalne, vjerske, političke, socijalne ili bilo kakve druge kara kteristike obitelji iz kojih dolaze. I tu moramo biti jedno. Zajedno. Brinuti se jedni o drugima. Učiti i odgajati, stvarat i bolje temelje društva za sutra, smatra ravnateljica ravnateljica Bruna Dadić...

Planinarenje – najpoželjniji oblik učenja

Fizička aktivnost u prirodi sigurno je najpoželjniji oblik učenja. Dijete dobiva iskustvo stvarnoga svijeta, istražuje, oblikuje, izvještava. Kada putuje, stvarno ide nekamo, boravi u prirodi, a ne mašta o tomu za računalom ili u klupi učionice. Točno zna gdje mu je granica i zbog toga se osjeća sigurnim. To je velika razlika u odnosu na učenje putem interneta ili u učionici. Ali, ne isključuju se međusobno…

• Nastava matematike u sedmom razredu osnovne škole

Zaštita djece i podrška obiteljima

Zahvaljujući programu „EU Jamstvo za svako dijete”, namijenjenom ponajprije djeci s teškoćama i pripadnicima nacionalnih manjina, promijenjeni su nastavni planovi stručno-pedagoške prakse pa tako studenti preddiplomskoga sveučilišnog studija ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek u Čakovcu, dio obvezatne stručne prakse odrađuju u neformalnom okružju Centara igre…

• PSIHOLOGIJA | Učenje i tehnologija/ Sanja Režek, profesor psiholog

SURADNICI JAVLJAJU

• Osijek: Prehrambeno-tehnološki fakultet|O studenskoj GREEN

• Nova Gradiška: OŠ Ante Starčevića|Susret pjesnika

• Veliko Trgovišće: Osnovna škola|Dječji tjedan

• U Zadru otvoren novi studentski dom s restoranom

BILO NEKOĆ… TUMAČENJE GENIJALNOSTI

Nietzsche kao pedagog [1908.] Davorin Trstenjak

U školskoj i pedagoškoj historiografiji obilje je radova koji nastoje otkriti, opisati te objasniti koje su i kakve poglede na odgoj/obrazovanje imale povijesno značajne osobe, od antičkih filozofa do suvremenih znanstvenika… Davorin Trstenjak s tim je ciljem pisao u Napretku o nekima od velikana…

Imamo entuzijazam, znanje, organiziranost i kvalitetu, ali nemamo plaće i status
kakav zaslužujemo

Otac prijetio nastavnici zbog ocjena, osuđen na šest mjeseci uvjetnog zatvora

Šest mjeseci uvjetnog zatvora i obvezu podmirenja tisuću kuna troškova kaznenog postupka dobio je 48-godišnjak koji je prijetio nastavnici. Bio je nezadovoljan ocjenama svoga djeteta te nastavnicu iz jedne zagrebačke škole vrijeđao uz izravne prijetnje. Danica.hr piše kako je 48-godišnjak osuđen zbog ozbiljnih prijetnji. Prvo ju je nazvao i vrijeđao putem telefona, da bi joj na mail adresu poslao poruku prijetnje i uvrede…

• Predstavljena monografija „Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (2011. – 2018.)”

Zagreb dobio Spomenik djetetu

Na Svjetski dan učitelja, u dvorištu Učiteljskoga fakulteta u Zagrebu svečano je otkrivena skulptura Spomenik djetetu, autorice djevojčice Franke Cindrić, polaznice Dječjeg vrtića Petar Pan u Zagrebu, čiji je rad, pod vodstvom njezine vrtićke odgojiteljice Lucije Pejić, pobijedio na natječaju koji je raspisan tijekom 2021. godine u sklopu projekta „Dijete u središtu”, kojim su pozvana djeca iz cijele Hrvatske da oblikuju i prijave svoju skulpturu na zadanu temu…

• Sveučilište u Zagrebu

Želimo da se svako dijete dobro osjeća u svojoj školi

Nudimo našu podršku svima koji žele jačati participaciju djece u školi – jer smo uvjereni da će to poboljšati ukupno ozračje u školi i pridonijeti mentalnoj dobrobiti djece u školi. Spremni smo doći u škole i razgovarati s odgojno-obrazovnim radnicima i djecom o tome, te zajednički razvijati dijalog o ovim temama koje još uvijek izazivaju dosta nedoumica i pitanja – poručuje pravobraniteljica Pirnat Dragičević…

ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA

• Planinarsko -znanstveni projekti u OŠ Vjenceslava Novaka u Zagrebu

Provjera Eratostenova eksperimenta

Kako je Eratosten izmjerio opseg Zemlje? Lijepo! Naši su učenici to provjerili pomoću štapa i Sunčeve sjene i naravno – primjenjujući znanje iz matematike koje su do tada stekli. Budući da je Eratosten bio i matematičar i geograf, bilo je logično povezati ta dva predmeta u provođenju eksperimenta. Okupile smo učenike sedmih razreda koji pohađaju dodatnu nastavu i krenule u provedbu eksperimenta, s učenicima iz OŠ Župa dubrovačka iz Mlina...

• Studentska praksa u pilot -programu „EU Jamstvo za svako dijete” u Međimurskoj županiji

SAVJETNICI

• PRAVO | Pravo na godišnji odmor nakon prekida radnog odnosa / Olivera Marinković, dipl. jur.            

• ZDRAV ŽIVOT | PMS – postoje načini za olakšavanje tegoba / dr. Ivo Belan

konferenciji pričalo se u Norveškoj

• Bakar: Osnovna škola|Prva mobilnost učitelja u Erasmus+ projektu „Spretni i sretni”

KUTAK ZA VAŠ TRENUTAK                       

• Gospićki zadrugari oduševili na „Jeseni u Lici”           

• Orijentacijsko hodanje Učeničkog doma Virovitica

SVIJET

„TikTok mozak” nije sposoban učiti

TikTok je preuzeo djecu tijekom pandemije i kad su se nakon dvije godine vratili redovnoj nastavi i obvezama, pokazalo se da to više nisu ista djeca te da je jako teško vratiti ih na „stare postavke”. Nastavnici se muče održati pozornost učenika te se izboriti s „TikTok mozgom”, kako ga nazivaju neki stručnjaci. Zbog svakodnevne višesatne izloženosti brzim i kratkim sadržajima mladi sve više psihosocijalno i akademski zaostaju. Stalna podijeljenost pažnje između gledanja videoisječaka i praćenja nastave čini učenje i čitanje nemogućom misijom…

Prikazane cijene su preračunate po fiksnom tečaju
konverzije od 1 EUR = 7,53450 HRK
Školske novine logo Vaš tjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu
Vijesti O nama Pretplata Ogledni primjerci Oglašavanje
Tjednik Tjednik Vijesti Suradnički članci Arhiva Pretraživanje
Knjige Knjige Udžbenici Priručnici Pedagogija Matematika
Kontakt Pišite nam Suradnički članak Pisma čitatelja Pitanja stručnjacima
© Sav sadržaj Školske novine d.o.o. 2023.
Uvjeti korištenja Izjava o privatnosti Impressum Kolačići