Naša web stranica koristi kolačiće Kolačići

Kako bi omogućili najbolju uslugu svim korisnicima, naša web stranica koristi kolačiće. Neki od naših kolačića su neophodni za funkcioniranje stranice dok su neki korišteni za analizu korištenja i poboljšanje usluga. Više o kolačićima pročitajte ovdje.

Školske novine logo Dvotjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu
Naslovnica O nama Novi broj Arhiva Vijesti Knjige Ogledni primjerci Reference za eRačun Kontakt Pišite nam Suradnički članak Pisma čitatelja Pitanja stručnjacima Oglašavanje Korisnik Prijavite se Registrirajte se Zaboravili ste lozinku? Informacije Uvjeti korištenja Izjava o privatnosti Impressum Kolačići
Tjednik Posljednje izdanje Arhiva tjednika Informacije Uvjeti korištenja Izjava o privatnosti Impressum Kolačići Pretraživanje
O nama Više o nama Vijesti Knjige Kontakt Pišite nam Suradnički članak Pisma čitatelja Pitanja stručnjacima Oglašavanje
Učitavanje u tijeku, molimo pričekajte...
Novi broj tjednika je dostupan Novi broj je dostupan! Novi broj tjednika je dostupan Arhiva
Školske novine logo
Digitalna pretplata
Naslovnica O nama
Vijesti

Novi broj Arhiva Knjige Oglašavanje Pišite nam

Tema broja - ŠTO I KAKO RADE UČITELJI MENTORI POBJEDNIKA NA DRŽAVNIM PREDMETNIM NATJECANJIMA

Od mukotrpnog rada do izjave – „Njihove pobjede nemaju veze sa mnom”!

U ovom i idućem broju Školskih novina objavljujemo priče mentora državnih prvaka iz matematike, hrvatskog, engleskog, fizike, kemije, biologije, geografije, filozofije i etike o tome što im znače uspjesi njihovih učenika, na koje ih sve načine pripremaju, kako su izgledala natjecanja i zašto im je upravo vrijeme posvećeno najboljim učenicima iznimno zadovoljstvo i kruna je njihova rada... Napisali Marijan Šimeg i Mirela Lilek / Jutarnji list

AKTUALNOSTI

• Umjesto uvodnika

Gledamo li istu fotografiju maturanata!?

Pola tog CNC slavonskobrodskog razreda diglo je ruku jer su spremni za maturu, a da nisu ni znali što čine. No, slijedili su svoj uzor ? razrednicu. Je li takvim uzorima mjesto u školi? I mogu li oni odgajati i obrazovati našu djecu!?

• Iz ravnateljskog kuta

Tramvaj zvan Čežnja

Resorno ministarstvo nastavilo je trend da se čelna osoba u zgradi na Sveticama ne zadržava dugo pa je promijenjeno već nekoliko ministara znanosti i obrazovanja, cjelovitu reformu pokušala je zamijeniti djelomična reforma pod nazivom Škola za život, obrazovnih prosvjeda (s više ili manje uspjeha) bilo je i dalje, a neki od onih koji su se aktivno suprotstavljali političarima i njihovu „kočenju” tijeka reforme i sami su naposljetku „zagazili” u političke vod…

• Dvotjedna kronika

Planiranje i programiranje u obrazovanju odraslih

Nije nerealno očekivati da cjelokupno obrazovanje odraslih u perspektivi bude financirano putem vaučera. Hrvatska je među prvim europskim zemljama koje to prakticiraju pa imamo priliku postati model dobre prakse i uzor drugim europskim zemljama. Uostalom, Hrvatska je godinama bila uzor drugima u području obrazovanja odraslih pa zašto to ne bi opet postala…

• Počela državna matura

Djeca na čekanju

Djeca su tijekom pandemije bila „na čekanju”. Pravobraniteljica upozorava da izvanredne situacije ne mogu biti izgovor za odgađanje dječjih prava i potreba, već, upravo suprotno, trebaju biti još jači poticaj da kao društvo tražimo rješenja koja će u prvi plan staviti dječju dobrobit…

• Predstavljamo ovogodišnje stipendistice Nacionalnog programa stipendiranja L’Oreal – UNESCO „Za žene u znanosti ”

REPORTAŽA | OSNOVNA ŠKOLA ŽUPA DUBROVAČKA, MLINI

Obrazovanje je oduvijek važno za svekoliki napredak stanovnika Župe

Učenicima nudimo sve što možemo kako bismo im kvalitetno ispunili slobodno vrijeme i omogućili im da razvijaju svoje talente i zadovoljavaju potrebe koje imaju. Radimo u jednoj smjeni i škola je poslijepodne slobodna za sve izvannastavne programe, govori ravnatelj Anton Jurkić...

Književnim stvaralaštvom do suradničkih kompetencija

Kroz književno stvaralaštvo i dramski izričaj željeli smo u djece potaknuti socioemocionalni razvoj, odnosno razvoj samovrjednovanja, te stvaranje bolje slike o sebi kao uspješnom djetetu koje posjeduje određene vještine i kompetencije, osvijestiti kod djece ono u čemu su dobri i pohvaliti ih za to, ali isto tako ih potaknuti da nešto u čemu nisu toliko dobri razvijaju i budu uporni…

• Suradnja OŠ I. G. Kovačića iz Staroga Petrova Sela i Gimnazije Nova Gradiška

Tužna li si, o Hrvatsko moja!

Dok se u hrvatskim školama bude kadroviralo kako se kadrovira, dok nam udžbenici budu takvi kakvi jesu, dok se naši različiti predsjednici budu hvalili svojim govorenjem engleskoga i drugih stranih jezika, a u isto vrijeme budu ismijavali one koji govore samo hrvatski, dok se zakonski mnogi ovi problemi ne urede, položaj se hrvatskog jezika ne će promijeniti…

• PSIHOLOGIJA | Naučena bespomoćnost / Sanja Režek, profesor psiholog, OŠ A.G. Matoša Zagreb

SURADNICI JAVLJAJU

• Bibinje: OŠ Stjepana Radića|Superpravednici

• Sveučilište u Zagrebu|Priča o kravati

KUTAK ZA VAŠ TRENUTAK

• Zlatna medalja vukovarskim gimnazijalkama

• Dom u meni, dom oko mene

BILA NEKOĆ… JEDNA VIZIJA HRVATSKE PROSVJETE

Prosvjetne smjernice Antuna Radića [1940.] Pavao Vuk-Pavlović

Bilo je u povijesti hrvatskoga školstva pojedinaca koji su ne samo „u glavi” svojoj, nego i „crnim na bijelome” imali razrađene cjelovite vizije nacionalnog odgojno-obrazovnog sustava, drukčijeg (držahu: boljeg!) od nekoć postojećega. O jednoj takvoj viziji, onoj što ju je pomno osmislio i javno zagovarao Antun Radić (1868. – 1919.), izlagao je Pavao Vuk-Pavlović na svečanoj sjednici Hrvatskog pedagoško-književnog zbora 14. siječnja 1940. godine u Zagrebu...

Od mukotrpnog rada do izjave – „Njihove pobjede nemaju veze sa mnom”!

Osnovci demolirali privatnu kuću, ravnatelj: „Strašno, kao da žive u virtualnom svijetu”

Oko 250 učenika osnovne škole iz Međimurja krenuli su s učiteljima na izlet od Nedelišća do Bosnarova grunta u obližnjem Badličanu, a skupina od njih 50 izdvojila se i pronašla „zabavu” koju će pamtiti po posljedicama. Prijavljeni su nakon što su devastirali privatnu kuću – porazbijali su vrata i prozore, tanjure i pronađene privatne dokumente iz ormara i ladica. Uz to, popeli su se na tavan i pobacali dio crijepova s krova…

• Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih: Međunarodni andragoški simpozij

Muke s prostorom i CD sviračima

U nekim je školama i ove godine problem bio organizacija prostora i kadra za nadzor učenika s teškoćama koji ostvaruju pravo na prilagođeni ispit. U dijelu škola zamjerku ispitu iz engleskoga daju zbog toga što se za zvučni dio ispita i dalje upotrebljavaju zastarjeli nosači zvuka, CD -ovi…

• Pravobraniteljica za djecu o dječjim pravima u vrijeme pandemije

Hrvatska ( još ) nije prepoznala važnost ulaganja u znanost za napredak društva

Ovogodišnje četiri stipendistice redom dolaze sa Sveučilišta u Zagrebu: Katarina Mužina (Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije), Marsela Polić (Fakultet elektrotehnike i računarstva), Ana Novačić (Prehrambeno-biotehnološki fakultet) i Natalia Ivanjko (Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu)…

ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA

• Rani i predškolski odgoj i obrazovanje

Školska godina s Marulićem

Svrha je projekta bila upoznati život i stvaralaštvo Marka Marulića, njegovo značenje za hrvatsku, ali i europsku kulturu, upoznati obilježja vremena u kojem je živio i stvarao te propitati njegov doprinos u oblikovanju hrvatskog identiteta. Svrha je suradnje bila povezati učenike osnovne i srednje škole u iskustvu učenja, a učitelje potaknuti na razmjenu iskustva i načina poučavanja...

• Položaj hrvatskoga jezika u današnjoj nastavi

SAVJETNICI

• PRAVO | Godišnji odmor nakon povratka s rodiljnog i roditeljskog dopusta / Đurđica Šoić, pravna savjetnica HZOŠ-a

• ZDRAV ŽIVOT | Gubitak kontrole nad mokraćnim mjehurom / dr. Ivo Belan

• Hvar: DV Vanđela Božitković|Posjet Poljunu

• Zadar: OŠ Šimuna Kožičića Benje| Fotografija u geografiji

• Nastava matematike u učionicama na otvorenome

• Vrtni festival u Pakracu

SVIJET

Programiranje potiče kreativnost i promiče nove metode učenja

Programiranje iziskuje mnogo praktičnoga rada. Ono zahtijeva da djeca budu aktivno uključena u proces. S obzirom na to da je programiranje vizualna aktivnost, djeca moraju vidjeti koncepte i procese na djelu, umjesto da samo čitaju o njima. Kao rezultat toga, učenje programiranja sjajan je način za djecu da unaprijede svoju koncentraciju i raspon pozornosti…

Prikazane cijene su preračunate po fiksnom tečaju
konverzije od 1 EUR = 7,53450 HRK
Školske novine logo Vaš tjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu
Vijesti O nama Pretplata Ogledni primjerci Oglašavanje
Tjednik Tjednik Vijesti Suradnički članci Arhiva Pretraživanje
Knjige Knjige Udžbenici Priručnici Pedagogija Matematika
Kontakt Pišite nam Suradnički članak Pisma čitatelja Pitanja stručnjacima
© Sav sadržaj Školske novine d.o.o. 2023.
Uvjeti korištenja Izjava o privatnosti Impressum Kolačići