Naša web stranica koristi kolačiće Kolačići

Kako bi omogućili najbolju uslugu svim korisnicima, naša web stranica koristi kolačiće. Neki od naših kolačića su neophodni za funkcioniranje stranice dok su neki korišteni za analizu korištenja i poboljšanje usluga. Više o kolačićima pročitajte ovdje.

Školske novine logo Dvotjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu
Naslovnica O nama Novi broj Arhiva Vijesti Knjige Ogledni primjerci Reference za eRačun Kontakt Pišite nam Suradnički članak Pisma čitatelja Pitanja stručnjacima Oglašavanje Korisnik Prijavite se Registrirajte se Zaboravili ste lozinku? Informacije Uvjeti korištenja Izjava o privatnosti Impressum Kolačići
Tjednik Posljednje izdanje Arhiva tjednika Informacije Uvjeti korištenja Izjava o privatnosti Impressum Kolačići Pretraživanje
O nama Više o nama Vijesti Knjige Kontakt Pišite nam Suradnički članak Pisma čitatelja Pitanja stručnjacima Oglašavanje
Učitavanje u tijeku, molimo pričekajte...
Novi broj tjednika je dostupan Novi broj je dostupan! Novi broj tjednika je dostupan Arhiva
Školske novine logo
Digitalna pretplata
Naslovnica O nama
Vijesti

Novi broj Arhiva Knjige Oglašavanje Pišite nam

Tema broja - NAKON DVOMJESEČNE PAUZE I SREDNJOŠKOLCI SE VRAĆAJU U ŠKOLSKE KLUPE

Praktični rad i obrana završnih radova – u prvom planu

Prilično nezapaženo i gotovo „ispod radara” najšire javnosti prošla je vijest da srednjoškolci nakon devet tjedana mogu ući u svoje škole, naravno, pridržavajući se svih propisanih epidemiološko-higijenskih uputa, kako bi provodili praktične vježbe, pohađali dopunsku nastavu, polagali popravne i razlikovne ispite te branili završne radove u strukovnim školama... Napisali Marijan Šimeg i Branko Nađ; za Temu broja Školskih novina pišu i govore Zvonko Ladić, Anto Vidović, Darinka Štampar Šmaguc, Milan Orlić, Dubravka Hranilović, Anica Trp, Pero Vidan...

AKTUALNOSTI

• Nastava na daljinu

Kako je dobro vidjeti ih opet

Hrvatska je mladost ponovno preplavila školska dvorišta i svi su nestrpljivo čekali ulazak u školu ponajprije kako bi vidjeli svoje učitelj(ic)e. Tog 25. svibnja podjednako su uzbuđena bila i djeca i odrasli! Bilo je među najmlađim učenicima i pospanih, i radosnih, bilo je opreznih, bilo je i pomalo preplašenih, no bilo je prekrasno vidjeti ih opet! I svi su se pokušavali pridržavati uputa – neprirodna situacija za sve je u trenu postala uobičajena. Počeo se normalizirati školski život...

• Dnevnik jednog tate

Virtualizacija upisa

Online poslovanje zaživjelo je i u mnogim drugim segmentima života i ono je zapravo danas često jedino razumno, jer štedi vrijeme i skraćuje prostor. Nažalost, upravo smo istaknuli jedinu prednost koju je online komunikacija donijela u škole...

• Nakon deset tjedana u škole se vratila većina učenika razredne nastave

• Gotovo 40 posto zagrebačkih škola i vrtića stradalo u potresu

Interes studenata za njemački iz godine u godinu sve veći

Njemački je jezik kojim govori oko 120 milijuna ljudi u svijetu, s najvećim brojem govornika na području Europske unije. Službeni je jezik u Njemačkoj, Austriji, Lihtenštajnu, Švicarskoj, Belgiji i Luksemburgu, a govori se kao jezik nacionalnih manjina među ostalima u Italiji, Poljskoj, Danskoj, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Hrvatskoj, Rumunjskoj, Namibiji te zemljama bivšega Sovjetskoga Saveza i Južne Amerike. Nezaobilazan je u poslovnom svijetu, gospodarstvu, znanosti i tehnologiji, sportu, turizmu…

• Međunarodno priznanje za Ekonomski fakultet u Rijeci

Darovitu djecu treba „prepoznati” što ranije

Osnovna škola Đurđevac, Osnovna škola Ljudevita Modeca iz Križevca te Osnovna škola Nagykanizsa iz Mađarske pokrenule su zajednički projekt s temom potencijalno darovite djece putem programa prekogranične suradnje Interreg Mađarska – Hrvatska 2014. – 2020. Nadogradnja postojećih kompetencija djelatnika te daljnje unaprjeđenje školske okoline za rad s darovitom djecom bio je jedan od glavnih motiv svih škola za uključenje u projekt nazvan „GiftedHUHR”. Tako će nastavnici svih triju škola dodatno raditi s nadarenim učenima, koji će svoje znanje pokazati i na međunarodnoj olimpijadi...

ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA

• Iz dnevnika školskog psihologa (2)

Briga za okoliš u doba pandemije

U svojim nastojanjima da smanje plastični otpad u potrazi za novim rješenjima mladi „čuvari planeta” iz Učeničkoga doma Maksimir u Zagrebu pronašli su istomišljenike u najvećoj odgojno-obrazovnoj zajednici eTwinningu. Osnovna je svrha projekta podizanje svijesti o nužnom smanjenju otpada koji završava u moru...

• Rani i predškolski odgoj i obrazovanje: Rad na daljinu u DV Malešnica

SAVJETNICI

• PRAVO | Školski odbor (1) / Olivera Marinković, dipl. iur.

• ZDRAV ŽIVOT | Stjecanje kondicije i odmor / dr. Ivo Belan

Promicatelji razumijevanja i uvažavanja različitosti

U Muzejskom dokumentacijskom centru kažu kako se suvremena muzeologija koristi metodologijom inkluzije u prezentaciji i komunikaciji baštine, pri čemu pomiče granice prema korisnicima s uvažavanjem pripadanja različitim rasama, drugoj etničkoj pripadnosti, roda, klase, dobi, fizičke sposobnost, jezika, religije, ekonomskog statusa, rodnog opredjeljenja...

• Muzeji

Duša čovječja bojno je polje sukoba dobra i zla

Hesseov lirski subjekt samotni je lutalica, nostalgični promatrač, osamljeni sanjar koji lebdi nad krajolikom. Svrha je njegove potrage domovina – pojam koji je gotovo istovjetan s djetinjstvom i izgubljenim, dječji naivnim pogledom na svijet koji lirski subjekt neumorno oplakuje...

• Sinj: OŠ fra Pavla Vučkovića | Zbornik Škrinjica riječi

• Velika Gorica: DV “Žirek” | Vrtić na daljinu

• Život na daljinu

Praktični rad i obrana završnih radova – u prvom planu

Kraj nastavne godine ipak u školskim klupama

Najveći odaziv, i to od čak 94 posto, bio je u Brodsko-posavskoj i Varaždinskoj županiji. Najmanji je bio u Zagrebu, u kojemu je, prema podatcima resornog ministarstva, došlo 61 posto ukupnog broja učenika, a prema podatcima Gradskog ureda za obrazovanje njih tek nešto više od 50 posto. Slabijem odazivu u Zagrebu vjerojatno su kumovale u posljednje vrijeme često kontradiktorne i zbunjujuće poruke koje su roditeljima dolazile iz resornog ministarstva i Vlade o tome da su škole otvorene, ali ne i da je dolazak obvezatan te da će se uvažiti objektivne okolnosti i opravdanja

roditelja...

Dvije osnovne i dvije srednje škole „crvene” – neuporabljive

Osnovna škola Petra Zrinskog, Područna škola Osnovne škole Vugrovec Kašina u Vugrovcu, Gornjogradska gimnazija i Umjetnička plesna škola Silvije Hercigonje opasne su po život, u njih se ne smije ulaziti i ni u kojem slučaju ne smije održavati nastava. U njima su već odavno započeli ozbiljni radovi, koji bi trebali završiti do rujna 2021. godine, a Gradski ured za obrazovanje već je objavio plan preseljenja za sve četiri škole...

• Sveučilište u Zadru: Odjel za germanistiku

Među najboljima na svijetu

Dobivanjem akreditacije EPAS fakultet dobiva međunarodnu vidljivost i priznanje visoke kvalitete, studenti brže i lakše nalaze posao, njihova je plaća veća te u pravilu zauzimaju ključne menadžerske pozicije u tvrtkama...

• Međunarodna suradnja škola iz Đurđevca i Križevaca

REPORTAŽA | PRVA OSNOVNA ŠKOLA OGULIN

Otkrivanje i poticanje dječjih talenata

Perjanica smo svoga grada, a naši su nastavnici trajna vrijednost koja u novijoj povijesti neumorno promiče odgojne i ljudske vrijednosti kao malo koja djelatnost u društvenom okružju, ističe ravnatelj Zvonko Ranogajec...

Učitelji i roditelji na istom zadatku

Kako vrijeme prolazi, svi se sudionici u odgojno-obrazovnom procesu prilagođavaju, navikavaju, uče, svladavaju nepoznanice, emocija je sve manje, a razuma sve više. Tako je i s našom trijadom koja poučava, uči i podupire, tj. s učiteljima, učenicima i roditeljima. U svemu su tome djeca još jednom pokazala da su, iako vrlo krhka i ranjiva, vrlo adaptibilna te da proces prilagođavanja u njih katkad traje kraće nego u odraslih…

• Učenički dom Maksimir, Zagreb: Međunarodna eTwinning suradnja

Svako dijete jedan cvijet

Sadržaje, aktivnosti, poticaje koje nudimo roditeljima i djeci plod su promišljanja odgojitelja o potrebama i interesima djece u njihovoj odgojnoj skupini, odnosno njihovu trenutačnom psihofizičkom statusu. Svi planirani i ponuđeni sadržaji izabrani su kako bi roditelji i odgojitelji u partnerskom odnosu podupirali cjelokupan razvoj djeteta...

• PSIHOLOGIJA | Nastava na daljinu / Sanja Režek, profesor psiholog, OŠ A.G. Matoša Zagreb

KULTURA

• Međunarodni Dan muzeja

Renesansna nadgrobna ploča biskupa Luke Baratina

U relativno kratkom vremenu uspjeli smo ukloniti oštećenja na zgradi i u stalnom postavu, što nam je omogućilo da sredinom svibnja pripremimo otvaranje stalnog postava za javnost, i to na dan kad se obilježava Međunarodni dan muzeja, poručili su iz Muzeja grada Zagreba...

• Nove knjige: Hermann Hesse Domotužje

SURADNICI JAVLJAJU

• Knin: OŠ Domovinske zahvalnosti | Drukčija noć knjige

• Zadar: Radovi na Sveučilištu | Izgradnju studentske menze nije zaustavio ni koronavirus

KUTAK ZA VAŠ TRENUTAK

• Ulovili smo ritam!

• Koprivnica na visini zadatka

SVIJET

Trebaju li škole učiteljima plaćati internet?

U SAD-u je, unatoč rasprostranjenoj online nastavi, tek jedan posto školskih okruga na sebe preuzelo plaćanje računa za internet za nastavnike koji rade od kuće. Brojke kažu da 96 posto nastavnika ima pristup bežičnoj mreži koju sami plaćaju, dok preostalih četiri posto živi u ruralnim područjima u kojima nemaju pristup uslugama bežičnog interneta, pa se moraju snalaziti tako što pronalaze mobilne hotspot mreže…

Prikazane cijene su preračunate po fiksnom tečaju
konverzije od 1 EUR = 7,53450 HRK
Školske novine logo Vaš tjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu
Vijesti O nama Pretplata Ogledni primjerci Oglašavanje
Tjednik Tjednik Vijesti Suradnički članci Arhiva Pretraživanje
Knjige Knjige Udžbenici Priručnici Pedagogija Matematika
Kontakt Pišite nam Suradnički članak Pisma čitatelja Pitanja stručnjacima
© Sav sadržaj Školske novine d.o.o. 2023.
Uvjeti korištenja Izjava o privatnosti Impressum Kolačići