Tema broja - ŽIVOT U ŠKOLAMA S COVID POTVRDAMA
Svi peru ruke, a ravnatelji se bore s vjetrenjačama
Škole su mačke s devet života. Kako god ih bacite, u kakvu ih god novu situaciju „uvalite”, one se dočekaju na noge. I ravnatelji i djelatnici uvijek su spremni na nove izazove i bez obzira na sva grintanja i jamranja u bradu, sva glasna negodovanja prosvjetari će ipak s velikom odgovornošću prema sebi, svojim suradnicima na poslu, a ponajprije prema svojim učenicima odraditi sve „k’o po špagi”... Napisali Marijan Šimeg i Mirela Lilek
AKTUALNOSTI
• Umjesto uvodnika
Razum i osjećaji
Možemo mi teoretizirati i govoriti kako je obrazovni sustav okoštao, rigidan, trom i nesklon bilo kakvim naglim promjenama. Međutim, u posljednje dvije godine pokazalo se da se taj isti sustav doslovce preko noći može preokrenuti i prilagoditi na online nastavu, organizirati se nakon razornih potresa u Zagrebu i Petrinji, pa i sada kad je školama odnosno ravnateljima ostavljeno samo 24 sata da smisle tko će, kako i gdje testirati njihove zaposlenike koji nemaju potrebne potvrde…
• Iz ravnateljskog kuta
Uz zvuke rafala
Umjesto okretanju pravim problemima dojam je da su se pojedinci radije bavili „rafalnom paljbom” i međusobnim prepucavanjima kojima su punili medijski prostor, ionako zasićen lošim vijestima...
• Dvotjedna kronika
Imamo sjajne buduće kuhare, bariste, recepcionare
Ni ovaj posljednji uspjeh ne iznenađuje, jer na dosadašnjim AEHT-ovim godišnjim natjecanjima učenici strukovnih škola u sektoru turizma i ugostiteljstva redovito postižu izvrstan uspjeh, što pokazuje da imamo vrlo talentirane učenike i kompetentne mentore…
• Simpozij: Hrvatsko proljeće i hrvatska država
Kad učitelji budu učenici
Međunarodni projekt u kojemu sudjeluju škole iz pet europskih zemalja bavi se zelenim energijama, a sudionici prve mobilnosti održani u Ivancu razmijenili su brojna iskustva u poučavanju učenika u STEM području…
• Izvanredni profesor Ivica Kelam, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku
REPORTAŽA | GIMNAZIJA „FRAN GALOVIĆ ”, KOPRIVNICA
Tradicionalno među najboljim školama Hrvatske
Konkurencija je sve surovija i veća, promjene su svakodnevne, zahtjevi su sve viši, dolaze nove tehnologije, nova radna mjesta budućnosti, poslovne i životne prigode treba pravodobno što kvalitetnije iskoristiti. Kako? Vraćanjem povjerenja, pozitivnim mišljenjem i podrškom prema školi, govori ravnatelj Vjekoslav Robotić...
Hvalevrijedna ekološka akcija hvarske vrtićke djece
Projekt Biokugle za budućnost hvarskog podmorja pokrenula je Udruga za održivi razvoj zajednice „Moj Škoj” sa svrhom da se potakne otočke lokalne samouprave u osvješćivanju potrebe i važnosti aktivnoga djelovanja u morskom ekosustavu. U provedbi projekta sudjelovala su sva vrtićka djeca kao i svi hvarski osnovnoškolci i srednjoškolci…
• OŠ Ivane Brlić-Mažuranić u Virovitici: Izvanučionička nastava u školskom projektu
Pokušajmo vjerovati u njih!
Nestašno je ono ponašanje koje je puno mladenačkog nemira, živo, neobuzdano, zaigrano, obijesno. Ponašanje je to u kojemu nema svjesne odluke učenika da radi nevolje, dok su kod problematičnog ponašanja incidenti rjeđi, ali mnogo ozbiljniji. No, ne treba im prijetiti, niti ih kažnjavati, niti ih pokušati kontrolirati, već im se približiti tako što ćemo ih pažljivo slušati, ohrabrivati i vjerovati u njih…
• PSIHOLOGIJA | Psihičko zdravlje tijekom korone (2) / Sanja Režek, profesor psiholog, OŠ A.G. Matoša Zagreb
SURADNICI JAVLJAJU
• Vinica: Osnovna škola|Usavršavanje u Španjolskoj
• AMPEU|Mladima u Hrvatskoj više od 1,4 milijuna eura
KUTAK ZA VAŠ TRENUTAK
• Animirani junaci u školi Milana Langa
• Jela starog Rima u Zadru
BIO NEKOĆ… UČITELJ, U ŽIVOTU I U NOVELI
Misao na vječnost [1891.] Janko Leskovar
Kad se Janko Leskovar (1861. – 1949.), učitelj u Prišlinu (kotar Pregrada), sa suprugom i djecom pripremao za selidbu i nastavak službe u Krapinskim Toplicama, uredništvo književnoga časopisa Vijenac odlučilo je objaviti (1891.) njegovu novelu Misao na vječnost. Ona je dala naslutiti da je riječ o iznimnom književnom talentu, a kasnije analize i književno-povijesne studije označit će ju početkom moderne kao stilske formacije…
Trinaesta plaća za prosvjetare? Ma, molim vas…
Iako se pojavila informacija kako će sindikati za iduću godinu tražiti trinaestu plaću, pri čemu bi se odrekli božićnice, ministar rada Josip Aladrović ne djeluje zainteresirano za ovu inicijativu. Izjavljuje, naime, kako o tomu nije bilo razgovora i kako misli da ga neće ni biti...
• Veliki uspjeh hrvatskih škola i učenika na prestižnom europskom natjecanju
Nadahnuće za susret s novim izazovima
U zagrebačkom SC-u održana je dvodnevna znanstveno-kulturna manifestacija „Hrvatsko proljeće i hrvatska država”, kojom je obilježena 50. godišnjica proglašenja studentskog štrajka na Hrvatskom sveučilištu…
• Projekt Erasmus + u OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec
Na Facebooku je najpopularniji – antivakserski pokret!
Antivakseri na Facebooku imaju više od 31 milijuna sljedbenika, na YouTubeu gotovo 17 milijuna pretplatnika i sedam milijuna sljedbenika naInstagramu te donose više od milijardu dolara prihoda Facebooku…
ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA
• Dječji vrtić „Vanđela Božitković”, Hvar
Od dvora do dvora
Izvanučionička nastava za učenike sedmih razreda odvijala se na relaciji Virovitica – Grabrovnica – Kapela Dvor – Suhopolje – Virovitica, a obuhvatila je posjete rodnim kućama, dvorcima i kurijama nekih od najistaknutijih osoba društveno-povijesnoga i kulturnoga života iz prošlosti koji su nam ostavili u baštinu vrijedno nasljeđe...
• Izazovi domskoga odgoja: Nestašno i problematično ponašanje
SAVJETNICI
• PRAVO | Prednost pri zapošljavanju / Đurđica Šoić, pravna savjetnica HZOŠ -a
• ZDRAV ŽIVOT | Žene i alkohol / dr. Ivo Belan
• Čakovec: I. osnovna škola|Mali, ali odgovorni
• Križevci: OŠ Ljudevita Modeca|Europski tjedan sporta
• Hrvatski inovatori briljirali u Njemačkoj
• Toplički učenici u projektu Grad, to smo mi
SVIJET
Palestina: Izrael bi mogao sru šiti školu koju financira Europska unija
Škola koju pohađaju marginalizirane beduinske zajednice jedna je od 17 škola koje bi mogle biti srušene, a djeca će tad biti prisiljena pješačiti najmanje 15 kilometara do najbližih škola, u predjelu s ograničenim javnim prijevozom i općenito slabom infrastrukturom…