Naša web stranica koristi kolačiće Kolačići

Kako bi omogućili najbolju uslugu svim korisnicima, naša web stranica koristi kolačiće. Neki od naših kolačića su neophodni za funkcioniranje stranice dok su neki korišteni za analizu korištenja i poboljšanje usluga. Više o kolačićima pročitajte ovdje.

Školske novine logo Dvotjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu
Naslovnica O nama Novi broj Arhiva Vijesti Knjige Ogledni primjerci Reference za eRačun Kontakt Pišite nam Suradnički članak Pisma čitatelja Pitanja stručnjacima Oglašavanje Korisnik Prijavite se Registrirajte se Zaboravili ste lozinku? Informacije Uvjeti korištenja Izjava o privatnosti Impressum Kolačići
Tjednik Posljednje izdanje Arhiva tjednika Informacije Uvjeti korištenja Izjava o privatnosti Impressum Kolačići Pretraživanje
O nama Više o nama Vijesti Knjige Kontakt Pišite nam Suradnički članak Pisma čitatelja Pitanja stručnjacima Oglašavanje
Učitavanje u tijeku, molimo pričekajte...
Novi broj tjednika je dostupan Novi broj je dostupan! Novi broj tjednika je dostupan Arhiva
Školske novine logo
Digitalna pretplata
Naslovnica O nama
Vijesti

Novi broj Arhiva Knjige Oglašavanje Pišite nam
Učitelji(ca)ma ponuditi izbor - žele li izvoditi nastavu TZK-a ili ne

TEMA BROJA - USUSRET CJELODNEVNOJ ŠKOLI

Učitelji(ca)ma ponuditi izbor - žele li izvoditi nastavu TZK-a ili ne

Od rujna bi u 50 osnovnih škola diljem Hrvatske, koje još nisu izabrane, trebala krenuti eksperimentalna provjera dugo najavljivanoga koncepta cjelodnevne škole. Osim boravka učenika u školama do popodnevnih sati i osiguranoga toplog obroka, najave Ministarstva znanosti i obrazovanja obuhvaćaju spektar novina, dočekanih nizom pitanja među kojima se ističe jedno – kako sve to stići pripremiti u 50 još neodabranih škola u roku od šest mjeseci? Napisali Marijan Šimeg i Mirela Lilek / Jutarnji list

AKTUALNOSTI

O suosjećanju, ljubavi i dobroti

• Iz ravnateljskog kuta           

Težnja za nastavom u jutarnjoj smjeni nakon koje bi ostalo dovoljno prostora za izborne predmete i izvannastavne aktivnosti postoji već dugi niz godina i svakako treba ići u tom smjeru, no važno je da se golem novac koji se spominje kvalitetno usmjeri na dogradnju postojećih školskih kapaciteta, opremanje učionica, redizajniranje postojećih i gradnju novih sportskih dvorana. Dovoljno je, stalno to ističem, „rudariti” malo po službenim brojkama Ministarstva te vidjeti koliko škola još uvijek radi dvije smjene, neke čak i u tri. Jednako tako, trebanaći dodatnu „motivacijsku injekciju” za zapošljavanjem matematičara, informatičara i ostalih struka kojih već sada umnogome nedostaje...

Nezamisliv očaj djece: „Spasi me odavde i bit ću tvoja sluškinja”

• Rezultati istraživanja „Odrastanje u postpandemijskom vremenu” Instituta za društvena istraživanja u Zagreb

Čak 36 posto učenika trećih razreda srednjih škola utjecaj pandemije na psihičko zdravlje procjenjuje negativnim, dok njih 40 posto pozitivnim procjenjuje utjecaj pandemije na odnose s bliskim prijateljima, a nešto manji postotak i na odnose s članovima obitelji…

Škola za sve i ništa

• Počinju radovi na zgradama zagrebačkih fakulteta

Svjesni smo da online nastava na najvećoj društveno-humanističkoj visokoškolskoj ustanovi u Hrvatskoj nije najprihvatljivije rješenje, a što smo pokazali i tijekom pandemije, ali ne želimo studente izložiti nikakvom riziku tijekom obnove zgrade – ističu na Filozofskom fakultetu...

REPORTAŽA | OSNOVNA ŠKOLA FRANJE SERTA, BEDNJA

S obzirom na relativno mali broj učenika, djelujemo i radimo kao obitelj, stavljajući naglasak na svakog 

neuspjeh učenika rješavaju se s roditeljima, vrlo uspješno, otkriva ravnateljica škole Sanja Majcen...

ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA

Deplastifikacija planeta

• Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskog, Zabok: Terenska nastava u Vukovaru

Svrha je posjeta Vukovaru i dvodnevne terenske nastave da učenici upoznaju osnovne prirodne, geografske, vjerske i povijesno-kulturne znamenitosti Slavonije, posebno grada Vukovara, te značenje Memorijalnog centra, zatim da prošire spoznaje o Domovinskom ratu, koje su dobili tijekom nastave povijesti, i uoče uzročno-posljedične veze koje su dovele do sloma obrane Vukovar...

Uloga znanosti i znanstvenih otkrića u svakodnevnom životu

• PRAVO | Prednost pri zapošljavanju (osoba s invaliditetom) / Đurđica Šoić, pravna savjetnica HZOŠ-a           

• ZDRAV ŽIVOT | PMS enigma / dr. Ivo Belan

SURADNICI JAVLJAJU

• Čakovec • Gimnazija Josipa Slavenskog | Panel-rasprava o jednakosti u obrazovanju

• Bibinje: Osnovna škola Stjepana Radića | Osjetimo osjetilima

KUTAK ZA VAŠ TRENUTAK

• Na Sveučilištu u Zadru prvi put obilježen Dan crvenih haljina

Škola rada / [1912.] Davorin Trstenjak

mnogi se nisu mogli snaći, među njima ni tzv. „obični učitelj”, posebice onaj što je školovan u preparandijalnoj ustanovi konzervativana usmjerenja. Njemu, u prvom redu, kao da se obraća Davorin Trstenjak (1848. – 1921.) mudro sugerirajući da ne valja podcijeniti, zanemariti ono što je dobro u postojećoj praksi te nekritički prihvaćati kojekakve novotarije, isključive i agresivne…

SVIJET

Istraživanja koja su sada u tijeku mogu pružiti neke dokazane strategije protiv zlostavljanja za koje se pouzdano zna da su korisne. Olweusov program za prevenciju vršnjačkog nasilja jedan je od najčešće testiranih programa. Razvio ga je pokojni švedsko-norveški psiholog Dan Olweus, a temelji se na ideji da su pojedinačni slučajevi zlostavljanja često proizvod šire kulture koja tolerira viktimizaciju...

Učitelji(ca)ma ponuditi izbor - žele li izvoditi nastavu TZK-a ili ne

• Umjesto uvodnika

Unatoč silnim pričama o duhovnoj obnovi, pričama o ljubavi prema bližnjemu svome i prema svakome na ovom svijetu, o tome da trebamo biti dobri, pošteni, da ne krademo, ubijamo i sve tako redom od jedan do deset ‒ dakle, primjećujem da su mimo svih tih tlapnji i glumatanja i zaklinjanja u svete vrijednosti, mnogi pojedinci sve zločestiji. I da se ponašaju kao vrhovni moralni uzori koje svi drugi nedostojni njihove uzvišenosti moraju slijepo slijediti. A ako se to ne dogodi, onda se odjednom okrenu i postanu ljuti, uplašeni i prije svega zli. Poput Zagorca iz onoga pretpotopnog vica koji je dobio priliku zaželjeti nešto uz uvjet da se dvostruko obistini njegovu susjedu. I odabrao je da mu krepa krava! A njega će usrećit jer će susjedu krepati dvije...

Livada iz sna

• Dvotjedna kronika

Razoran potres magnitude 7,8 pogodio je područje Turske i Sirije. Svjetski mediji donose mučne priče o pronalascima preživjelih ispod gomila ruševina. Jedna je od njih priča o bratu i sestri sa sjevera Sirije koji su ostali zaglavljeni između betonskih blokova. Spasioci su se do njih uspjeli probiti 36 sati nakon potresa...

Svakoga trećeg osnovca zabrinjava ekonomska neizvjesnost

• Drukčiji pogled na obrazovanje

Vrijeme je da obrazovanje počne privilegirati primjenjiva znanja, a da se akademske činjenice dostojanstveno smjeste u drugi red. Vrijeme je da se othrvamo od okvira postojećeg sustava i zapitamo koji tip obrazovanja zapravo želimo. Povedemo li se načelom korisnosti, škole bi ponajprije trebale oblikovati pojedince sposobne za život: one koji inteligentno razmišljaju, brinu se o vlastitom mentalnom i fizičkom zdravlju, donose promišljene financijske odluke, pridaju veću pozornost moralnim pitanjima i sudjeluju u demokratskom životu. Zamislite, barem na trenutak, koliko bi naše društvo napredovalo s ovakvim građani…

Na Filozofskom nastava online, na Strojarstvu duži nastavni sat i nastava subotom

Mala škola velikog srca, ali i uspjeha

učenika zasebno, imajući na umu njihove mogućnosti, vrline i probleme. Svi problemi Vezani za uspjeh ili 

• Ekološki odgoj i međuškolska suradnja između školskih knjižnica u Godini mladih

Godina mladih 2022. obilježavana je različitim aktivnostima, kroz koje su se provlačile teme koje osobito zanimaju mlade, među kojima je bila i tema posvećena klimi i okolišu. Tu su temu za svoj projekt, u sklopu projekta Erasmus+, odabrali i učenici iz osnovnih škola u Ivanovcu i Maloj Subotici, a glavni je naglasak bio stavljen na zaštitu planeta Zemlje od plastike…

Povijest koja živi u nama

• OŠ Čavle: Obilježen Svjetski dan znanosti za mir i razvoj

U Osnovnoj školi Čavle svake se godine projektnim, multidisciplinarnim ili integriranim danom obilježava dan posvećen znanosti. Popularizacija prirodno-znanstvene grupe predmeta, razvijanje prirodno-znanstvene pismenosti učenika, poticanje na prirodno-znanstveni i matematički način razmišljanja te razvoj kompetencija u problemskom razmišljanju i rješavanju problema samo su neki od zadataka obilježavanja Svjetskog dana znanosti za mir i razvoj…

SAVJETNICI

• PSIHOLOGIJA | Razine darovitosti / Sanja Režek, profesor psiholog, OŠ A.G. Matoša Zagreb

• Varaždin:Fakultet organizacije i informatike | Završna konferencija projekta „Study4career”

• Koprivnica: OŠ „Đuro Ester” | Promocija obrtničkih zanimanja

• Iz malog Maruševca do hrvatskih vrhova

• Ekološki osviještene generacije u „Podmurvicama“

BILA NEKOĆ… AKTUALNA PEDAGOŠKA TEORIJA

Među teorijama koje su početkom 20. stoljeća zagovarali razni (i različiti) predstavnici „nove škole” 

Nordijska strategija za borbu protiv vršnjačkog zlostavljanja

Prikazane cijene su preračunate po fiksnom tečaju
konverzije od 1 EUR = 7,53450 HRK
Školske novine logo Vaš tjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu
Vijesti O nama Pretplata Ogledni primjerci Oglašavanje
Tjednik Tjednik Vijesti Suradnički članci Arhiva Pretraživanje
Knjige Knjige Udžbenici Priručnici Pedagogija Matematika
Kontakt Pišite nam Suradnički članak Pisma čitatelja Pitanja stručnjacima
© Sav sadržaj Školske novine d.o.o. 2023.
Uvjeti korištenja Izjava o privatnosti Impressum Kolačići