Tema broja - PANDEMIJA UZROKUJE VELIKE PROBLEME U SREDNJEM OBRAZOVANJU
Za strukovne škole online nastava potpuni je promašaj
Teorijska nastava može se održavati na daljinu, međutim praktična nastava mora biti u školskim radionicama ili kod poslodavca. Moramo obrazovati kompetentne mlade ljude koji će suvereno ovladati svakim strojem i sofisticiranom elektronikom, a ne nekoga tko se ne usudi prići stroju ili alatu... Napisali Marijan Šimeg i Mirela Lilek
AKTUALNOSTI
• Umjesto uvodnika
O napredovanjima i nagradama da ti pjevam
Pokazuje se, eto, da mnogi projekti i inovacije koje je za svoga mandata uvela bivša ministrica i nisu tako uspješni kao što ih se uporno željelo prikazati. Sjetimo se i tabletizacije škola, Škole za život, pa i još jednog pravilnika, onog o nagrađivanju prosvjetnih radnika, donesenog nepuna dva mjeseca prije Pravilnika o napredovanju, koji je ustoličio nagrađivanje najuspješnijih prosvjetara prema do tada neviđenim kriterijima…
• Iz ravnateljskog kuta
Znanje i/ili sposobnost?
Imao sam mnogo puta priliku razgovarati s mladićima i djevojkama nakon napisanih sastavaka te upozoriti i na drugu mogućnost - da je upravo znanje ono što im baš nitko ne može oduzeti. I da je svaki dan prilika za stjecanje novih znanja koji će se tada brzo uskladiti s pravim sposobnostima. Ne onima koje će im omogućiti nelegalno zaobilaženje prepreka, već baš suprotno, ono koje će im omogućiti da te prepreke vješto svladaju…
• Dvotjedna kronika
Premalo će prosvjetnih radnika moći napredovati
Vraćanje postupka napredovanja pod ingerenciju agencija, kao uostalom nijedno od novih rješenja, predviđenih novim Pravilnikom, ne će otkloniti njegove najvažnije nedostatke kao što su nepotrebno zahtjevan postupak, dvojbeni kriteriji i, što je najvažnije, premalen broj od oko 15 posto onih koji će biti unaprijeđeni – kaže Željko Stipić…
• Razgovor: Zvjezdana Čagalj, dobitnica Nagrade Ivan Filipović za životno djelo
U Digitalnom učeničkom inkubatoru povezat ćemo učitelje i učenike iz cijele Hrvatske
Pozivamo sve zainteresirane da se do 12. veljače prijave za sudjelovanje u besplatnom tromjesečnom programu kojim želimo ojačati kreativne potencijale i poduzetnički način razmišljanja učenika osnovnih i srednjih škola...
ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA
• Cjeloživotno učenje: Mogućnost podizanja kvalitete života starijih osoba (1)
Svaki je gost poseban
Svaki je gost s invaliditetom jedinstven i potrebno mu je pristupiti individualizirano, poštujući njegove teškoće, njegove sposobnosti i potrebe. Djelatnici u turizmu i ugostiteljstvu trebaju imati na umu dobrobit i zadovoljstvo gostiju općenito, pa tako i onih s invaliditetom. U tome će i pomoći jedinstveni priručnik „Briga o gostu s invaliditetom”...
• Rani i predškolski odgoj i obrazovanje: Kako pomoći djeci u kriznim situacijama
SAVJETNICI
• PRAVO | Izbor predstavnika radnika u Školski odbor / Olivera Marinković, dipl. iur.
• ZDRAV ŽIVOT | Smanjite masnoće u krvi / dr. Ivo Belan
• Markovac Našički: Područna škola|Nagrada iz Slovačke
• Čakovec: I. osnovna škola|Budi matematičar
• Vježba evakuacije u OŠ Ivanovec
• Osječki medicinari za Kuću sretnih ciglica
Cilj odgoja izvire iz samog bistva odgoja. Cilj odgoja je zato stalan u sva vremena. Dok će postojati lica i odgoj među njima, dotle će i cilj odgoja biti uvijek isti. Taj bistveni – teoretski – cilj odgoja može se formulirati riječima na nekoliko načina, mada se iza tih raznih riječi sakriva isti smisao. Tako se može reći: cilj je odgoja održanje kontinuiteta kulture. Kultura se iživljava u licima,a razvija se i nastavlja preko ličnosti. Zato je cilj odgoja: stvaranje i izgradnja potpune ličnosti.…
Osnovci naprijed, ostali stoj
Dogovor je da će županije donositi odluke na lokalnoj razini, u konzultaciji s lokalnim stožerima, ravnateljima škola i Ministarstvom obrazovanja. U Ministarstvu se nadaju kako će se škole otvoriti prvo za sve osnovce, a potom, za dva tjedna – ako epidemijska situacija ostane povoljna – i za sve srednjoškolce...
• Novi Pravilnik o napredovanju u javnoj raspravi do 5. veljače
„Žena vjetra” koja istinski živi svoj poziv
Ništa mi nije ljepše od susreta s djecom koju danas ne mogu prepoznati, jer su se jako promijenila, ali oni mene prepoznaju, lete mi u zagrljaj i gotovo uvijek kažu da im je boravak u vrtiću bio najljepše razdoblje života...
• Intervju s povodom: Doc. dr. sc. Goran Vlašić, suosnivač Instituta za inovacije
REPORTAŽA | GIMNAZIJA VUKOVAR
Poticajno okružje podjednako stvaraju i učenici i nastavnici
Škola na daljinu stavila je veliki izazov pred sve učenike, nastavnike i Roditelje. Strpljenje, tolerancija i komunikacija o postojećim problemima tijekom provedbe pomoći će nam da ovu hitnu mjeru spašavanja u ovim kriznim trenutcima svi izdrže, pogotovo naši učenici, ističe ravnateljica škole Giana Marović Zeko...
U mirovini sam, što sad?
Kakve sve životne promjene donosi umirovljenje i kako prilagoditi novom načinu života s obiljem slobodnoga vremena i ograničenim socijalnim kontaktima? Može li cjeloživotno obrazovanje pomoći u boljoj prilagodbi na „život u miru”? Kakva su iskustva iz drugih zemalja vezanih za obrazovanje za treću životnu dob? Koje se specifičnosti javljaju o obrazovnom radu sa starijim osobama?... O svemu tome piše prof. Jasna Čurin, donedavna voditeljica Odjela Sveučilište za 3. životnu dob Pučkoga otvorenog učilišta u Zagrebu…
• Projekt „Briga o gostu s posebnim potrebama” i priručnik „Briga o gostu s invaliditetom”
Hoće li još biti potresa?
Zbivanja koja nas okružuju gotovo godinu dana nameću nam osjećaje uznemirenosti, napetosti i donose strahove i djeci i nama odraslima. Stoga s njima treba razgovarati, igrati se, provoditi vježbe opuštanja. Djeci je potrebna emocionalna prerada negativnih iskustava koja su se nemilice zaredala...
• PSIHOLOGIJA | Prikrivanje i “glumljenje” emocija učitelja / Sanja Režek, profesor psiholog, OŠ A.G. Matoša Zagreb
SURADNICI JAVLJAJU
• Split: GK Marka Marulića|Izložba fotografija ravnokotarskog Indiane Jonesa
• Veliko Trojstvo: Osnovna škola|Mjesec borbe protiv ovisnosti
KUTAK ZA VAŠ TRENUTAK
• Mali Kninjani o vrijednosti zagrljaja
• Besplatno šišanje sugrađana u OŠ Glina
BILO NEKOĆ… JEDNO PEDAGOGIJSKO PROMIŠLJANJE
Obrazovanje i odgoj [1937.] Aleksandar Mužinić
SVIJET
Njemačka: Zlostavljani nastavnici traže ministrovu zaštitu
Za vrijeme nastave prijete im i vrijeđaju ih, na društvenim ih mrežama ocrnjuju. Svakodnevica mnogih njemačkih nastavnika često nije baš ugodna. Ubojstvo učitelja u Parizu potaknulo je raspravu o tome i u Njemačkoj…