
Slikovnice koje mlađoj publici približavaju imena važna u povijesti hrvatske kulturne baštine itekako su dobrodošla. Sasvim je za očekivati da Galerija Prica objavi slikovnicu kojom će se obratiti mlađoj publici prikazujući vrijednost slikarstva Zlatka Price te upućujući ih također na razložnost i samog imena Galerije. U povijesti hrvatskog slikarstva Zlatko Prica zauzeo je visoko mjesto. Životom u Samoboru zadužio je ovaj gradić kulture i smiraja svojom donacijom, gradić koji mu je duboko prirastao srcu, s čijim citiranim mislima i započinje slikovnica:
„Nema mjesta na zemlji gdje se osjećam tako apsolutno slobodan i pomiren sam sa sobom kao u Samoboru. To je prirodna pozornica mojeg svakodnevnog postojanja, laboratorij mojih sanjarenja i mojih mora, mojih preobražaja i mojih halucinacija.”
Dijana Nazor Čorda pojednostavljeno i prikladno opisala je dinamičan životni put Zlatka Price s popratnim slikama-ilustracijama Manuele Vladić Maštruko, koja je na dekorativni i mladima pristupačan način vizualizirala tijek života i slikarstva Zlatka Price kombinirajući originalne reprodukcije radova i fotografije sa vlastitim crtežima. Tu je uključena i prerano preminula umjetnikova kći Vesna Prica koja se istaknula kao fotografkinja s istančanim senzibilitetom za jednostavne i fotogenične životne motive, među kojima su i one vezane za Samobor.
Dok je tekst rasterećen suvišnih informacija, osobito godina u kojima su se zbivali prijelomni događaji i nastajali pojedini ciklusi slika, u završnom se klasičnom životopisu, znatiželjniji i znanja željan čitatelj naći će sve relevantne povijesne podatke. Autorica teksta pobrinula se i da se manje poznati termini važni u interpretaciji slikarstva, objasne u fusnotama, te je tako i slikovnica dobila svoj edukativni diskretan obol. Ilustratorica, pak, rješava te male opaske grafički nenametljivo, ali na licu mjesta, tako da čitatelj ne mora tražiti pojašnjenja na kraju knjige, kako se to često radi.
Ovaj mali izdavački projekt Pučkog otvorenog učilišta Samobor, odnosno Galerije Prica na svaki način je hvalevrijedan, gotovo bih rekla i obvezan prema standardima inkluzije, prema kojima informacije treba prilagoditi potrebama svih dobi. Na taj prikladan način odgaja se nova publika i približava mladima likovnost koja je važna sastavnica života, koji bez kulture i umjetnosti ostaje nedorečen i polovičan.
Galerija Prica svojim imenom, vrijednim fundusom i drugim sadržajima, te izrazito kvalitetnim programima odgaja svoju publiku, kako mladu, tako i odraslu intenzivirajući i podižući standard stanovnicima Samobora i šire.
Ova je slikovnica jedna u nizu načina kojim se doseže visoka razina rada i identiteta Galerije Prica.
Branka Hlevnjak
Knjiga poučne sadržajnosti
Knjiga Priča o Zlatku Prici svojevrsni je reducirani vremeplov o životu i slikarskom putu važnog suvremenog hrvatskog slikara. Autorskim pristupom Dijana Nazor Čorda i Manuela Vladić-Maštruko oblikuju informativni i promotivno-didaktički karakter knjige u artikuliranom i svježem dijalogu: tekstova, kolažnih kompozicija, fotografija, reprodukcija slikarskih djela, ilustracija. Tako je u cjelini sprovedena dosljedno osnovna tema građe. Kraći tekstualno biografski odjeljci funkcionalno su povezani s maštovitim vizualnim invencijama pa čak i u ilustrativnoj poetskoj strukturi parafraziraju grafičke i kolorističke elemente autorovih slika. Fotografske dionice zrcale kolažni probir do ugođajnog učinka (eksterijer, interijer) kao markacije slikareva životnog tijeka. Autorice knjige u stvaralačkom svom nagnuću ostvarile su učinkovit primjer publikacije, jednostavne i čitke estetske kakvoće i poučne sadržajnosti pogotovo primjerene za mlađe koju ovim putem na specifičan način mogu knjigom stjecati znanja o likovnoj kulturi u punoj doživljajnosti što ju pruža priča o Zlatku Prici.
(Iz recenzije: red. prof. art. Danijel Žabčić, akad. slikar)