AKTUALNOSTI

• MEĐU NAMA

Uski su prolazi u glavama roditelja

U posljednje su se vrijeme roditelji naših osnovaca i srednjoškolaca nešto strašno ustreptali nad sudbinom svoje djece koju su, po sili zakona, barem svoje osnovce, prepustili državnim školama da ih odgajaju i obrazuju. I čim se nešto dogodi u školi, bilo osnovnoj ili srednjoj, roditelji se puni samopouzdanja, znanja, intelektualno superiorni ne samo učiteljima početnicima koji još nisu ni stručni položili pa se boje vlastite sjene, a nekmoli razjarenih roditelja, dakle intelektualno superiorni i onima najboljima, učiteljima izvrsnim savjetnicima bez pardona unesu u facu i kažu im što ih ide. A to se onda svede na onu: „Nemate vi pojma ni o čemu!” Budući da roditelji najbolje znaju, oni bez krzmanja ulaze u čakre ravnateljima, pročelnicima u gradskim i županijskim uredima za obrazovanje, a nerijetko pokucaju i na uvijek otvorena vrata na Sveticama…

• IZ RAVNATELJSKOG KUTA           

Šijanovi modeli

Taman kad su škole imenovale koordinatore koji se, među ostalim, moraju brinuti o provođenju preventivnih aktivnosti usmjerenih na sigurnost djece u prometu, stigla je vijest o tome kako je tijekom pojačanog nadzora autobusnog prijevoza školske djece (koje su inspektori cestovnog prijevoza provodili od 8. do 14. listopada), iz prometa isključeno čak 13 autobusa. U nadzoru koji je obavljen u nekim krajevima Hrvatske utvrđeni su prekršaji koji su uvjetovali ovakve drastične mjere. Slušate li prometne stručnjake, uočit ćete rečenice kojima će pokušati smiriti situaciju – „nije opasno, ali...”. Mnogim roditeljima učenika koji putuju takvim autobusima ono ključno stane u (ne)izrečeno nakon ove tri točke. Ostaje, naravno, upitno što bi tek bilo da je vremenski raspon nadzora bio duži te da je prostorni raspon bio veći. Također, upitno je mijenja li se promptno preventivna zadaća školskih koordinatora s obzirom na navedeni podatak te u kojoj mjeri baš oni mogu utjecati da se takve stvari ne ponavljaju... 

• Odabir škole domaćina podigao roditelje na noge

Roditelji 'Tituša' protiv useljenja učenika XVIII. gimnazije, spremni su i na prosvjed

Odluka Grada o premještaju XVIII. gimnazije u objekt Gimnazije Tituša Brezovačkog donesena je na temelju analize brojčanih podataka, lokacijske dostupnosti, pedagoških specifičnosti i prostornih kapaciteta odnosno potreba obiju ustanova

• Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih uz Svjetski dan učitelja

Nagrade najboljim prosvjetnim radnicima

Želim vam zahvaliti za sve što činite, za svaki trenutak posvećenosti, svaku riječ potpore, svaki napor koji ulažete u našu zajedničku budućnost. Svima vama koji ste odabrali tako častan i jedinstven poziv želim sretan Svjetski dan učitelja ˗ ministar Radovan Fuchs

• Stručni skup Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja 

Sve brojniji izazovi pred vodećim ljudima škola i učeničkih domova

Iako smo mi ravnatelji često u školi na svom radnom mjestu usamljeni, osobito kada naiđemo na neki problem, znamo da do napretka ne možemo sami. Ne samo da nam treba suradnja i učenika, roditelja, nastavnika i ostalih zaposlenih nego i izrazito jako partnerstvo s osnivačem, agencijama, ministarstvom, policijom, zavodom za socijalni rad, školskim liječnicima i brojnim drugima. Jer doista treba cijelo ovo naše globalno selo da se odgoji čovjek. I ništa se ne postiže bez velikog entuzijazma, energije, upornosti, ali i jakih partnerstava i snažne podrške ˗ rekla je otvarajući skup Suzana Hitrec

• REPORTAŽA Osnovna škola Supetar

Otočni biser u kojemu se mladi pripremaju za život

Želja mi je uvijek bila i kao učiteljici hrvatskoga jezika i sad kao ravnateljici da se iz svakog učenika izvuče maksimum. Željela sam da svaki učenik i zaposlenik bude najbolji što može, ne bolji od drugih nego u usporedbi sam sa sobom, da svakog dana napreduje, da razvija svoje potencijale, da ostvaruje afinitete i sklonosti, da se bavi nečime što ga silno veseli. Jer svatko od nas ima svojih vrlina i svatko je sposoban za nešto – ravnateljica Dubravka Menjak

ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA

• Integrirana nastava geografije i knjižnično-informacijskog odgoja i obrazovanja u Osnovnoj školi „Ljudevit Gaj” u Krapini 

Ruku pod ruku – čitalačka i prirodoslovna pismenost

Čitalačka i prirodoslovna pismenost međusobno su povezane i zajedno mogu znatno pridonijeti razvoju kritičkog mišljenja i razumijevanja svijeta. Integracija čitalačke i prirodoslovne pismenosti obogaćuje obrazovni proces, čineći ga dinamičnijim i kreativnijim za učenike. Kombinirajući čitanje, pisanje, kritičko razmišljanje i praktične aktivnosti, učenici stječu sveobuhvatne vještine koje su im potrebne za uspjeh u školi i izvan nje 

• Rani i predškolski odgoj i obrazovanje

Sportski program u dječjem vrtiću Slavuj 

Istraživanja pokazuju da se sve više suočavamo s oboljenjima uzrokovanim visokim postotkom pretilosti i manjkom tjelesne aktivnosti od najranije dobi. Stoga je predškolsko razdoblje najvažnije vrijeme za stimuliranje razvoja morfoloških i funkcionalnih sposobnosti

• Život naš svagdašnji 

Govor mržnje – nasilje ili poticaj na nasilje?

S obzirom na to da je u međunarodnim dokumentima govor mržnje definiran kao usmeni ili pisani govor koji poziva na javno iskazivanje ili uzrokovanje mržnje, nameće se pitanje treba li takav govor tretirati kao nasilje ili „samo” pripremu za nasilje. Većina zapadnih zemalja ima zabranu govora mržnje utkanu u svoje ustave i propisuju za nj drakonske kazne. A gdje je onda u svemu tomu sloboda izražavanja i govorenja?

• Rani i predškolski odgoj i obrazovanje

Igrajući se učimo o plodovima jeseni 

Dijete igrom spoznaje svijet oko sebe. Gledajući na igru kroz prizmu pedagoške teorije, ona uključuje djelovanje u funkciji razvoja djeteta. Igrajući se dijete uči o sebi u tri smjera: u odnosu prema sebi, u odnosu prema drugomu i u odnosu prema onomu što ga okružuje 

SAVJETNICI

• PRAVO | Zapošljavanje učitelja koji ispunjava uvjet pod c) iz Pravilnika | Olivera Marinković, dipl. jur.           

• PSIHOLOGIJA | Motivacija i radišnost „guraju” kreativnost | Sanja Režek, psiholog

• ZDRAV ŽIVOT | Kako postići prednost u borbi protiv raka? | dr. Ivo Belan

SURADNICI JAVLJAJU

• NAŠA SVAKIDAŠNJICA | Svi nesretni

• STEM obrazovanje i inkluzija | Budućnost učenika s posebnim potrebama

 • Hrvatski školski muzej | Izložba „Usudi se! Pogledaj preparate!”

• Bregana: Osnovna škola Milana Langa | Vrijedna mobilnost za prosvjetne djelatnike 

• Kaštel Novi: Osnovna škola Bijaći | Održana 8. Srdelijada 

SVIJET

ČITALAČKE NAVIKE Je li generacija Z doista nepismena?

(Ne) trebamo tjerati djecu da čitaju 

Nije lako odgovoriti na pitanje koje su čitalačke navike današnje generacije mladih s obzirom da na to im je pažnja poremećena, dok su okruženi informacijama i distrakcijama s društvenih mreža i iz medija raznih vrsta