AKTUALNOSTI
• Umjesto uvodnika
Sve vas bum tužil!
Nisam za takav oblik demokracije u kojemu roditelji misle da, kad je riječ o obrazovanju, njih za sve treba pitati. Ne! Roditelji mogu odlučivati o izbornim predmetima i izvannastavnim aktivnostima koje će njihovo dijete polaziti, ali u državnoj školi ne mogu pametovati o kurikulumima, lektirnim naslovima, o pojedinim nastavnim jedinicama koje ne pašu njihovu svjetonazoru, vjeroispovijesti ili političkoj orijentaciji. Tu nema razgovora!
• Dvotjedna kronika
U Zagrebu zdraviji školski obroci, Dalmacija i dalje bez kuhinja
Na brifingu za novinare u zgradi zagrebačkog Poglavarstva predstavljen je novi školski jelovnik. Usporedno, dio škola u pojedinim područjima, posebice Dalmaciji, i u novu će školsku godinu bez kuhinja i blagovaonica. Ipak, zahvaljujući ponajprije ulaganjima iz fondova EU-a na raspolaganju su golema sredstva, samo ih treba znati dobro iskoristiti. A hoće li 60-ak odabranih osnovnih škola dobro iskoristiti sredstva dobivena za projekt cjelodnevne škole, imat ćemo priliku uskoro vidjeti...
Dorotea Pešun iz Gimnazije Sisak dobitnica je Nagrade „Ante Žužul”
Nagradu „Marin Soljačić” ove je godine dobio učenik zagrebačke XV. gimnazije Andrej Nikšić. Riječ je o nagradi od 5000 američkih dolara koje donira profesor Marin Soljačić. Nagrađeni Nikšić na maturi je imao sto posto bodova iz fizike, 98,33 posto iz matematike te više od 96 posto iz hrvatskog jezika.…
• Upisi u srednje škole
Ni gimnazije nisu što su nekad bile
Unatoč dojmu da se gimnazije, osim što dobivaju učenike s najboljim ocjenama, i najbolje popunjavaju, u njima je nakon ljetnoga upisnog roka ostalo slobodno gotovo tisuću mjesta, znatno više nego prošle upisne sezone...
ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA
• Izazovi suvremene nastave
Dani drukčije škole – dani škole za život
U doba „beskrajnosti” izvora znanja i vladavine informacijsko-komunikacijskih tehnologija škola je ostala na postavkama pretprošloga stoljeća: razredni predmetno-satni sustav, temeljen na tradicionalnoj, frontalnoj, dominantno predavačkoj nastavi, ograničenoj nastavnim programom, jasno odijeljenih predmeta, cjelina i nastavnih jedinica sa strogo zadanom reprodukcijom sadržaja koje će učenici vrlo brzo zaboraviti, ako ih i uspiju nabubati za ocjenu. Sve to navodi na pitanje: komu više treba takva škola i nastava?
SAVJETNICI
• PRAVO | Ispis djeteta iz škole / Olivera Marinković, dipl. jur.
• ZDRAV ŽIVOT | „Probudite” svoj život hodanjem / dr. Ivo Belan
• Područna škola Hrašćina | Astropark
• Hrvatska zajednica inovatora | Inovacije godine
• Zadar posjetila djeca iz Betlehema
SVIJET
Proslava Dana znanja uz vesele običaje
Ljeto se bliži kraju, a djeca širom svijeta vraćaju se početkom rujna u školske klupe. Neki će, pak, ove jeseni tek započeti svoje školsko putovanje i prvi put zakoračiti u učionicu. Kako bi im taj dan ostao u lijepom sjećanju, različiti narodi osmislili su zanimljive rituale kojima slave polazak u školu. Evo nekoliko tradicionalnih načina obilježavanja početka nove školske godine...
• Iz ravnateljskog kuta
(U)hljeb naš svagdašnji
Iako se katkad umorim od neprestanog ponavljanja i svojevrsne zaštite struke, iako vjerojatno ne bih trebao reagirati, već samo odmahnuti rukom, ne predajem se te stalno ponavljam općepoznate rečenice koje sam već mnogo puta zapisao i izrekao. I vjerojatno ću to nastaviti raditi i nadalje, bez obzira na to što će se mišljenje pojedinaca iz prvog odlomka zasigurno teško promijeniti te će s vremenom dobivati i nove „pratitelje”...
• Nagrade maturantima koji su ostvarili izniman uspjeh na državnoj maturi
• Konačni rezultati državne mature
Od 1945 zadataka dogodile su se pogreške u njih tri
Kao i svake godine, gimnazijalci ostvaruju znatno bolje rezultate na maturi od učenika strukovnih škola. Iz hrvatskog jezika najveći udio gimnazijalaca (46 posto) dobio je četvorku, dok je većina učenika strukovnih škola (40 posto) dobila trojku. Odličnu ocjenu iz ispita materinskog jezika dobilo je 22 posto gimnazijalaca i 1,32 posto učenika strukovnih škola…
REPORTAŽA | OSNOVNA ŠKOLA MANUŠ, SPLIT
Svestranost kao glavni cilj u potpunom razvoju novih generacija
Bogatu povijest s ponosom čuvamo od zaborava, a s druge strane razvijamo modernu i inovativnu školu kakvu zaslužuju sva djeca. Moja je vizija da naša škola potvrdi epitet mjesta sigurnog odrastanja, gdje se svi učenici i učitelji dobro osjećaju i uspješno surađuju, govori za Školske novine ravnateljica Marita Guć...
• Rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Slobodna igra kao dio kreativnog likovno-umjetničkog procesa
Moderni koncepti odgoja i obrazovanja drže se programa utvrđivanja sadržaja željenih kompetencija (ishoda, osposobljenosti) pa tako i odgojitelji moraju biti na visini multidisciplinarnih zahtjeva što ih dijete s pravom postavlja i još žustrije očekuje. Odgojno-obrazovni programi moraju biti organizirani tako da stoje kao oaza refleksije nasuprot području same prakse odnosno produkcije umjetnosti, pri čemu se osobita pozornost posvećuje istraživanju, načinu komuniciranja, razvoju kompetencija i primjeni raznovrsnih likovnih tehnologija...
• PSIHOLOGIJA | Učiti kako učiti ono što ne volimo učiti / Sanja Režek, profesor psiholog, OŠ A.G. Matoša Zagreb
SURADNICI JAVLJAJU
• Kneginec Gornji: Osnovna škola | „Mirko Novak – svećenik i skladatelj”
• Zagreb: OŠ Ivana Mažuranića | Dan škole
KUTAK ZA VAŠ TRENUTAK
• Edukacijske radionice STEM centra za djecu i mlade