Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, u suradnji s Organizacijom za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) i Europskom komisijom, predstavili su početkom ožujka hrvatski sustav vrjednovanja neformalnog i informalnog učenja ili prethodnog učenja. Na predstavljanju koje je održano u Kongresnom centru Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, okupili su se svi ključni dionici iz nacionalnog sustava obrazovanja odraslih kao i brojni međunarodni stručnjaci.

Sustav vrjednovanja prethodnog učenja razvijen je nakon temeljitog istraživanja i suradnje koja je trajala godinu i pol dana, a razvoj je financiran sredstvima Europske unije iz Instrumenta tehničke podrške (TSI). Savjetodavna skupina, sastavljena od stručnjaka i predstavnika OECD-a, Europske komisije, Ministarstva znanosti i obrazovanja te Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, bavila se analizom sustava vrjednovanja prethodnog učenja u europskim zemljama i prilagodbom najboljih praksi specifičnim potrebama obrazovanja odraslih u Hrvatskoj.

Završna konferencija bila je prilika da se hrvatskoj javnosti i obrazovnim dionicima predstavi novi sustav priznavanja prethodnog učenja, uključujući detalje o Pravilniku o načinu prijave i provođenju vrjednovanja prethodnog učenja, Metodologiji za izradu programa vrjednovanja prethodnog učenja za stjecanje mikrokvalifikacija, djelomičnih kvalifikacija i cjelovitih kvalifikacija i Vodiču ustanovama za obrazovanje odraslih; Vrjednovanje neformalnog i informalnog učenja. U uvodnom dijelu programa sudionicima konferencije obratili su se dr. sc. Iva Ivanković, državna tajnica u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, Mario Nava, čelnik Glavne uprave za potporu strukturnim reformama Europske komisije, te državni tajnik Ivan Vidiš iz Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.

Stefano Scarpetta, ravnatelj Odjela za zapošljavanje, rad i socijalna pitanja OECD-a, predstavio je projektne aktivnosti, nakon čega je uslijedio panel na temu „Uloga vrjednovanja u adresiranju potreba tržišta rada i promocije osposobljavanja i usavršavanja u Republici Hrvatskoj”. Panelisti su bili Ivana Pilko Čunčić, načelnica sektora Uprave za odgoj i obrazovanje iz Ministarstva znanosti i obrazovanja, Mario Vučić, pomoćnik ravnatelja Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Grégoire Thiriar iz CVDC Belgija, Anna Zaremba iz DG REFORM Europske komisije te dr. sc. Glenda Quintini iz OECD-a, a panel je moderirala Katharine Mullock iz OECD-a. Panelisti su se složili da će novi sustav vrjednovanja prethodnog učenja imati znatan utjecaj na hrvatski obrazovni sustav, posebice u pogledu povećanja prilika za cjeloživotno učenje i prilagodbe tržištu rada koje se neprestano mijenja.

Završna razmatranja održali su Andrea Čović Vidović iz Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj, i Mile Živčić, ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih koji su sumirali ključne točke diskusije i daljnje korake koji se planiraju u implementaciji novog sustava vrjednovanja prethodnog učenja.

Konferencija je pružila priliku za pitanja, razmjenu mišljenja i iskustava među prisutnima. Novi sustav vrjednovanja prethodnog učenja temeljni je korak ka unaprjeđenju obrazovnog okvira u Hrvatskoj, radi priznavanja neformalnog i informalnog učenja te podrške pojedincima u njihovu daljnjem profesionalnom razvoju i usavršavanju. Događanje je istaknulo važnost međunarodne suradnje i razmjene znanja za razvoj efikasnih obrazovnih politika.