AKTUALNOSTI

• MEĐU NAMA

Tko tu kome čuva leđa

Bez vas, dragi ravnatelji, teško bismo mogli graditi ikakvu piramidu obrazovnog sustava, jer u svim teškim situacijama Ministarstvo komunicira upravo s vama, od vas očekuje da ćete organizirati ono što je zamišljeno, što je teško, ali i lijepo. Suradnja ministarstva i vas ravnatelja temelj je funkcioniranja obrazovnog sustava. Naravno da postoji niz izazova i da ministarstvo pokušava i radi u najboljoj mogućoj vjeri i interesu ponajprije naših učenika, naše budućnosti. Vi svakodnevno u školama rješavate komplicirane situacije na opće zadovoljstvo i u najboljem interesu djece. Zato vam odajem priznanje i izražavam veliku zahvalnost. U ministarstvu ćete uvijek imati partnera, uvijek ćemo stajati iza vas, u svim tim nastojanjima imate našu apsolutnu podršku i nikakvi nas anonimni dopisi ili tužakanja ne će pokolebati…

• IZ RAVNATELJSKOG KUTA           

Izazovi samoće

Proteklog sam tjedna, s brojnim ravnateljima osnovnih škola iz cijele Hrvatske, sudjelovao na stručnom skupu „Ovo mi je škola – partnerstvom do uspjeha”, koji je održan u Vodicama. Udruga ravnatelja visoko je podigla ljestvicu kvalitete organizacije pa se nastoji brižno paziti na svaku sitnicu, a na raznim predavanjima određena se tema „pregledava” iz baš svih kutova. Pozivnice su ovoga puta „našle” gotovo sve svoje primatelje te su u prvim redovima bila čak dva ministra, saborske zastupnice, državna tajnica, župan, ravnateljice agencija, raznorazni pročelnici... Mnogi od njih u uvodnim su izlaganjima nebrojeno puta upozoravali na važnost međuresorne suradnje, apostrofirajući sve zadaće koje su stavljene pred čelne ljude škola... 

• Stručni skup Hrvatske udruge ravnatelja osnovnih škola

Zajedno možemo stvarati okruženje u kojemu će svako dijete imati priliku za uspjeh

Naše škole ne mogu biti izolirani otoci već dio zajednice koja je usmjerena prema samo jednom cilju ˗ dobrobiti svakog djeteta. Svima je jasno koliko je važna uloga ravnatelja za funkcioniranje cijelog sustava odgoja i obrazovanja. Došlo je vrijeme da se riješi naš radno-pravni status, naši ugovori i način na koji se biramo. Dajte nam sigurnost, profesionalizirajte nas kako bismo u svojim odlukama mogli biti čvrsti, kako bismo mogli upravljati bez fige u džepu jer će nas sutra oni kojima upravljamo birati ˗ rekla je otvarajući skup Antonija Mirosavljević

• Počinje obnova zgrade zagrebačke XVIII. gimnazije

Grad nije odustao od preseljenja učenika u Gimnaziju Tituša Brezovačkog

Roditelji učenika Gimnazije T. Brezovačkog tjednima su se suprotstavljali planu Grada o useljenju druge škole, no Poglavarstvo je prelomilo: 'Sigurni smo da ćete biti dobar domaćin'

• Pred ustavnim sudom zahtjev za ocjenom ustavnosti dijela Zakona o plaćama 

Odredba o otkazu zbog ocjene 'nedovoljan' problematična je za sve zaposlenike u sustavu

Predsjednik Preporoda Željko Stipić kaže kako je iz pozicije Vlade Zakon o plaćama u ovom obliku 'zakon opasnih namjera', ali iz pozicije sindikata to je 'zakon propuštenih prilika'

• Priča iz Osnovne škole Horvati koju će zamijeniti nova zagrebačka avenija

„Nova škola? Ne vjerujemo dok ne vidimo prvu lopatu”

Prema najavama Gradskog poglavarstva, gradnja nove školske zgrade na zelenoj parceli uz križanje Ulice Josipa Gigla i Ulice Stjepana Romića počet će krajem godine. Prostirat će se na oko 4600 četvornih metara, imat će 17 učionica (pet više no sada), veliku dvodijelnu i malu sportsku dvoranu (u staroj je zgradi iznimno mala), a sve to s opremom trebalo bi stajati oko 13,5 milijuna eura

• REPORTAŽA Osnovna škola Vladimir Nazor, Budinščina

Mala škola velikih pogleda

Kvalitetu škole stečenu dugogodišnjom tradicijom i predanim radom učitelja i dalje ćemo razvijati, poštujući i uvažavajući visoke moralne i obrazovne vrijednosti koje su utkane u naše temelje. Škola prati razvoj svakog djeteta, potiče njegove interese i sposobnosti, uvažava njegovo mišljenje i izbor. Imati izbor i potporu odraslih sigurno je jedan od važnih čimbenika koji određuju budućnost naše djece ‒ ravnateljica Renata Kreber-Mikšaj

ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA

• Program Erasmus+ u Osnovnoj školi Popovac Stručno usavršavanje u Norveškoj

Povjerenje i odgovornost – temelji norveškog školskog sustava

Temeljne vrijednosti obrazovanja i osposobljavanja u norveškom školstvu obuhvaćaju ljudsko dostojanstvo, identitet i kulturnu raznolikost, kritičko mišljenje i etičku svijest, radost stvaranja, angažman i želju za istraživanjem, poštovanje prirode i ekološku osviještenost te demokraciju i sudjelovanje u njoj 

• Izazovi suvremenih informacijsko-komunikacijskih tehnologija

Digitalna era i pad kritičkog mišljenja: Kako vratiti dubinsko čitanje 

Senzacionalistički sadržaj postaje dominantan oblik komunikacije na platformama koje favoriziraju kratke videozapise i površne objave, potičući intelektualnu lijenost i emocionalne reakcije umjesto racionalne analize. Digitalno doba potiče površno prelistavanje umjesto dubinskog čitanja, čime se postavlja ozbiljan izazov pred suvremeno društvo

• Završnica prvog Erasmus + projekta u OŠ Mitnica, Vukovar

Ekološka svijest u inkluzivnom ozračju 

Sudjelovanje u projektu Erasmus+ obogatilo je odgojno-obrazovni rad u OŠ Mitnica u Vukovaru. Učitelji su stekli nova znanja i kompetencije koje su vrlo kreativno prenosili svojim učenicima, kao i kolegama

SAVJETNICI

• PRAVO | Odluka o imenovanju ravnatelja/ravnateljice | Olivera Marinković, dipl. jur.           

• PSIHOLOGIJA | Suvremena nastava kao poticaj kreativnost | Sanja Režek, psiholog

• ZDRAV ŽIVOT | Kako razumno gubiti prekomjernu tjelesnu težinu | dr. Ivo Belan

SURADNICI JAVLJAJU

• NAŠA SVAKIDAŠNJICA | Knjigu treba čitati

• HZJZ i UNICEF predstavili rezultate programa PoMoZiDa | Mentalno-zdravstveno opismenjavanje učitelja

• Srednja škola Ivanec | Tradicija, zdravlje i zajedništvo

• Osnovna škola Oroslavje | Dječji tjedan u ritmu muzike za ples

• Tehnička škola Čakovec | Sajam poslova i susret s poduzetnicima

SVIJET

Bosna i Hercegovina 

Kako dojave o postavljenim bombama utječu na nastavu 

Proteklih su tjedana pristizale brojne dojave o bombama u školama, trgovačkim centrima i drugim ustanovama širom Bosne i Hercegovine, koje su se na kraju ispostavile lažnima, a učenici, nastavnici i roditelji izloženi su zbog toga svakodnevnoj psihičkoj torturi