Tijekom školske godine 2023./2024. učenici i nastavnici Gimnazije i strukovne škole Bernardina Frankopana iz Ogulina radili su na različitim aktivnostima i prijavi novog Erasmus+ projekta. Najviše aktivnosti odradili su učenici 3. c razreda (zanimanje ekonomist) i to Mineja Bertović, Tea Kesner, Ana Luketić, Petra Matijašić, Karla Paušić, Ines Pavličić, Maja Perković, Iva Petrušić, Ena Ratkaj, Franka Rupčić, Nika Salopek, Lorena Sušanj, Rea Turković, Filip Višnić te asistentica Snježana Kosanović. S učenicima su radili nastavnici ekonomske skupine predmeta Manuela Mihaljević Sabljak i Branko Rumenović te nastavnica Biologije Ana-Marija Mihalić, kao i ravnatelj Hrvoje Magdić. 

Brojne aktivnosti, poput učenja o klimatskim promjenama, sudjelovanje u eTwinning projektima, obilježavanju Erasmus+ dana, eTwinning dana, Dana Europe, pridonijele su suradnji nastavnika iz Ogulina s nastavnicima iz Europe. U sklopu te suradnje nastavnici su u veljači 2024. godine prijavili Erasmus+ projekt koji je i odobren tijekom mjeseca srpnja 2024. godine. 

Naziv novog Erasmus+ projekta u koji se uključila Gimnazija i strukovna škola Bernardina Frankopana je DIVERSE: Digital Innovation and Versatile Education for a Sustainable Environment. Projekt je započeo 1. rujna ove godine i trajat će tri godine. Ukupna mu je vrijednost 250.000 eura. Nositelj projekta je škola iz Francuske, a partneri su škole iz Rumunjske, Italije, Turske, Portugala i Hrvatske. Cilj projekta je promicanje inkluzivnosti, podizanje digitalne pismenosti i njegovanje ekološke svijesti u šest zemalja. Inovativnim digitalnim alatima i održivim praksama nastoji se osnažiti učenike, posebno one iz nepovoljnog položaja, potičući suradničko i inkluzivno obrazovno okruženje. Projektom će se nastojati podučiti učenike ključnim vještinama 21. stoljeća, poboljšati njihova akademska postignuća i pripremiti ih da budu aktivni i odgovorni građani svijeta.

U projektu će se provoditi niz aktivnosti, uključujući interaktivne radionice digitalne pismenosti, kampanje za podizanje svijesti o okolišu i razvijanje obrazovnih resursa utemeljenih na umjetnoj inteligenciji. Obuhvaćat će tečajeve osposobljavanja nastavnika za integraciju digitalnih alata u nastavne planove i programe, projekte koje vode studenti za primjenu novih vještina i međudržavne suradnje za razmjenu i učenje najboljih praksi, radi stvaranja sveobuhvatnog obrazovnog iskustva koji koristi tehnologiju za učenje i uključivanje. Projekt će znatno promicati inkluzivnost, poboljšati digitalnu pismenost i ekološku svijest te poboljšati akademski uspjeh među učenicima. Očekivani rezultati uključuju razvoj obrazovnih resursa pokretanih umjetnom inteligencijom, povećanje angažmana i suradnje među učenicima iz različitih sredina, uspostavu održivog i inovativnog okružja za učenje. Također će promicati profesionalni razvoj nastavnika i jačati međunarodna obrazovna partnerstva.

Projekt sadrži nekoliko važnih aktivnosti, a to su Upravljanje projektom, planiranje aktivnosti, odvijanje aktivnosti, evaluacija i diseminacija. Aktivnost Jedinstvo u različitosti ima za cilj zbližiti sve i pobrinuti se da svaki učenik osjeća dijelom školske zajednice. U trećoj aktivnosti Sinergija digitalnih vještina fokus je stavljen na stvaranje obrazovnih resursa pokretanih umjetnom inteligencijom. Četvrtom aktivnošću Futurescape Learning Lab unaprijedit će se digitalne vještine i ekološka svijest sudionika projekta. U posljednjoj aktivnosti Održivi učenici poboljšat će se ekološka svijest i zelene vještine među učenicima. 

Ovaj Erasmus+ projekt stavlja snažan naglasak na obrazovanje o okolišu, radi usađivanja zelenih vještina i trajne svijesti o pitanjima održivosti među učenicima. Ova je tema iznimno važna za osnaživanje sljedećih generacija da se proaktivno uhvate u koštac s klimatskim promjenama i degradacijom okoliša. Integriranjem ovih zelenih vještina u projekt učenici se pripremaju ne samo da uspiju u digitalnom dobu, već da budu odgovorni pojedinci u Europskoj uniji i svijetu. Zajedničkom stručnošću i iskustvom nastavnika iz partnerskih škola, projekt utječe na učenike s različitim izazovima, promičući njihovu integraciju i obogaćujući njihova iskustva učenja. Stvaranjem profesionalne zajednice nastavnika međunarodnom obukom i interdisciplinarnim metodama, projekt omogućuje učenicima razvoj ključnih kompetencija u različitim područjima, uključujući jezik, matematiku, znanost i digitalnu pismenost. Štoviše, projekt promiče metakompetencije kao što su samodisciplina, poduzetništvo, dizajnersko razmišljanje, autonomija i meke vještine, opremajući učenike vještinama potrebnima za snalaženje u neizvjesnoj budućnosti. Poštuju se vrijednosti Europske unije, ljudskog dostojanstva, slobode, demokracije, jednakosti, vladavine prava i poštovanja ljudskih prava, uključujući prava osoba koje pripadaju manjinama, u potpunosti u skladu s vrijednostima i pravima sadržanim u Ugovorima EU-a te Povelji EU-a o temeljnim pravima.

Ovih dana formiran je u školi Erasmus+ tim učenika i nastavnika koji će raditi na projektnim aktivnostima. Radu tima podršku se dali roditelji učenika koji sudjeluju u projektu, voditeljica računovodstva Martina Zubčić te novi ravnatelj Dario Kostelić. Tijekom projekta će trideset učenika iz Ogulina posjetiti partnerske škole u Europi te dijeliti znanja i vještine o temama projekta promičući kulturu Ogulina, Karlovačke županije i Republike Hrvatske. Ovim projektom ogulinska Gimnazija nastavlja tradiciju sudjelovanja u projektima na razini Europe omogućujući učenicima i nastavnicima usvajanje novih znanja, suradnju s drugim učenicima i nastavnicima te razmjenu iskustava.