Ekonomska i birotehnička škola prvi je put sudjelovala na međunarodnoj olimpijadi BeSafeNet, natjecanju koje okuplja učenike u testiranju znanja o prirodnim i tehnološkim prijetnjama. Ovo natjecanje, kojem je cilj podizanje svijesti o rizicima od velikih prirodnih i tehnoloških katastrofa, održava se pod pokroviteljstvom Europskog i mediteranskog sporazuma o značajnim prijetnjama (EUR-OPA Sporazum). Olimpijada je okupila timove iz različitih zemalja, a tri ekipe iz bjelovarske škole prvi puta su se natjecale u ovom izazovu: Terme4You (Marina Renić, Marta Kršul, Karlo Valentak – 2. c); Godblessus777 (Lea Kraševac, Tara Samardžija, Lea Olena Pyshkina – 2. b) i HLM GLOW (Hana Knežić, Lana Grudenić, Maja Bešen – 1. d). Njihova je mentorica nastavnica Aleksandra Hohnjec, koja je s učenicima provela pripreme za natjecanje. 

Tijekom olimpijade, učenici su se natjecali u pet tematskih područja: klimatska kriza, kulturna baština, pandemija, rušenje brana i rušenje/odron klizišta. Svaka od tih prijetnji nudi izazove s kojima se mladi ljudi mogu susresti u stvarnom životu, a ovim projektom imali su priliku naučiti kako se ispravno nositi s njima i kako minimizirati njihov potencijalno negativni utjecaj.

BeSafeNet međunarodni je projekt pokrenut radi povećanja svijesti o prirodnim i tehnološkim katastrofama te promicanja kulture rizika među mladima. Projekt pruža priliku učenicima da se upoznaju s prirodnim i tehnološkim prijetnjama, kao i s prevencijom rizika te postupanjem u kriznim situacijama. Interaktivnim pristupom učenici mogu bolje razumjeti kako djelovati u slučaju nesreća i katastrofa, što im omogućava da postanu odgovorni i informirani građani.

Naše učenice i učenici ovim su izazovom uspjeli demonstrirati izvrsno timsko povezivanje, kreativnost i sposobnost da se suoče s kompleksnim pitanjima. Učeni su kako prepoznati uzroke i posljedice prirodnih katastrofa, ali i kako se pravilno ponašati u situacijama kada takve nesreće nastanu. Također, natjecanje im je pomoglo razviti vještine u području poduzetništva, inovacija i kriznog menadžmenta, što je od iznimne važnosti za njihove buduće karijere.

Natjecanje je bilo izazovno i zanimljivo. Uz više od 680 timova, 2700 učenika i 350 škola iz 11 različitih zemalja, BeSafeNet olimpijada 2025. bila je do sada najuspješnija. Sudionici su imali priliku proširiti svoje znanje o prirodnim i tehnološkim opasnostima, kao i o načinima smanjenja rizika i prevencije potencijalnih katastrofa. Također, učenici su naučili o važnosti zajedničkog djelovanja i međunarodne suradnje u suočavanju s krizama.

BeSafeNet projekt je platforma koja omogućava učenicima da razmjenjuju informacije i mišljenja s vršnjacima iz drugih zemalja koje dijele slične prijetnje i ranjivosti. Putem ove platforme mladi ljudi mogu komunicirati o katastrofama, učiti o metodama prevencije te razmjenjivati iskustva o kriznim situacijama. Time projekt pridonosi globalnoj zajednici u borbi protiv prirodnih i tehnoloških katastrofa.

Naša škola ponosna je na učenike koji su sudjelovali u ovom natjecanju, jer su svojim angažmanom i znanjem pokazali izniman potencijal za budućnost. U natjecanju su stekli ne samo specifična znanja o katastrofama, već su također razvili ključne vještine koje će im pomoći u budućem obrazovanju i karijerama, kao i u svakodnevnom životu. S obzirom na izazove s kojima su se susreli tijekom natjecanja, uz iznimnu pripremu i podršku mentorice, možemo biti sigurni da je ovo tek početak mnogih uspjeha naših učenika u sličnim projektima.

BeSafeNet olimpijada podsjetila nas je na važnost podizanja svijesti o prirodnim i tehnološkim prijetnjama i omogućila nam da se aktivno uključimo u globalne inicijative koje imaju dugoročne ciljeve u smislu smanjenja rizika i zaštite zajednice. Natjecanje također daje priliku za osobni razvoj učenika, jer uče kako surađivati, kako se pripremiti za izazove te kako donositi odgovorne odluke, što je od iznimne važnosti za njihovu budućnost.

Medijska i financijska pismenost u digitalnom dobu

Predavanje je bilo namijenjeno učenicima drugog i trećeg razreda, a cilj mu je osvijestiti mlade o utjecaju finfluencera/influencera koji putem društvenih mreža promoviraju financijske savjete, ulaganja i potrošačke navike. U interaktivnoj raspravi učenici su analizirali kako takvi sadržaji oblikuju stavove o štednji, ulaganju i upravljanju novcem

U sklopu Svjetskog tjedna novca, 27. ožujka u Ekonomskoj i birotehničkoj školi Bjelovar održano je predavanje pod nazivom „Finfluenceri i svijet novca”. Ova aktivnost povezala je obilježavanje Medijskog dana pismenosti s temom financijske edukacije, naglašavajući važnost kritičkog promišljanja o digitalnim sadržajima povezanima s financijama.

Predavanje je bilo namijenjeno učenicima 3. a i 2. b razreda, a njegov je cilj bio osvijestiti mlade o utjecaju finfluencera/influencera koji putem društvenih mreža promoviraju financijske savjete, ulaganja i potrošačke navike. U interaktivnoj raspravi učenici su analizirali kako takvi sadržaji oblikuju stavove o štednji, ulaganju i upravljanju novcem te koje su prednosti i rizici oslanjanja na neslužbene izvore financijskih informacija.

Uz primjere iz stvarnog života, učenici su istraživali pouzdanost financijskih savjeta na društvenim mrežama, učili kako prepoznati manipulativne strategije te donositi informirane odluke o osobnim financijama. Povezivanjem financijske pismenosti i kritičkog medijskog razmišljanja, učenici su stekli vrijedna znanja o digitalnom utjecaju na financijsko ponašanje.

Predavanje su održale nastavnice mentorice Aleksandra Hohnjec, mag. oec., koja predaje Kompjutorsku daktilografiju i Poslovne komunikacije, te Gorica Risović, dipl. oec., predavačica Bankarstva i osiguranja, Statistike i Pravnoga okružja poslovanja. Učenici su stekli dublje razumijevanje financijske pismenosti u kontekstu suvremenih digitalnih izazova. Tijekom predavanja učenici su aktivno sudjelovali u raspravi, dijelili vlastita iskustva te postavljali pitanja o sigurnosti online ulaganja i prepoznavanju financijskih prijevara. Poseban naglasak stavljen je na važnost provjere izvora informacija prije donošenja financijskih odluka.

Ovaj edukativni događaj naglasio je važnost razvijanja kritičkog stava prema informacijama koje mladi svakodnevno konzumiraju putem interneta, potičući ih na odgovorno upravljanje vlastitim financijama u digitalnom dobu.