TEMA BROJA: POVEZANOST ŠKOLSKIH OCJENA I OCJENA NA VANJSKIM STANDARDIZIRANIM ISPITIMA ZNANJA

AKTUALNOSTI

• Umjesto uvodnika

Nismo mi još ni s drveta sišli!

Što drugo očekivati od te takozvane navijačke kulture nego da za petnaestak godina iznjedri, odnjeguje i promovira iste onakve likove poput mladića koji odu u Atenu s jedinim motivom da se tamo potuku s navijačkom skupinom, mladićima koje nikad u životu vidjeli nisu i da taj dogovoreni mali rat završi smrću. I po povratku iz višemjesečnoga grčkog zatvora, oni i dalje izigravaju heroje ulice, barabe koje se okome na novinare i slučajne prolaznike, a kao normabel javnosti pošalju poruku da su s ostalim navijačkim skupinama u domovini dogovorili etički kodeks koji podrazumijeva da se više ne će tuči hladnim oružjem, noževima, letvama, bokserima, ciglama. Baš umirujuće!

• Iz ravnateljskog kuta           

Smisao (nat)jecanja 

Je li konačno stiglo vrijeme za potpuni „reset” vezan za provedbu natjecanja ili ćemo se i dalje uvjeravati da „sve je super i sve je za 5” te se pojedinih pitanja sjetiti tek u veljači iduće godine? Kako bivam sve stariji, nekako mi se čini da nije bez razloga da se riječ natjecanje rimuje s imenicom jecanje...

• Dvotjedna kronika

Vojska je ključna, je li? A nije obrazovanje?!

Hrvatska mora biti u stanju braniti samu sebe, kaže ozbiljno Pavle Kalinić, bivši pročelnik Ureda za upravljanje hitnim situacijama Grada Zagreba, gostujući na N1 na temu obvezne vojne obuke. Kalinić bi da vojna obuka traje najmanje četiri mjeseca, pa dodaje: „Ljudi idu na fakultete nakon srednje, a može se malo skratiti četvrti razred srednje škole i pomaknuti početak prvog semestra na fakultetu. Radilo bi se o maksimalno 20 dana s jedne i druge strane. Vojska je ključna”, ističe.

• Zabrinjavajući rezultati drugog vala istraživanja mentalnog zdravlja mladih

Petina mladih namjerno se samoranjava, trećina ih nema kontrolu nad hranom

Nužno je hitno uključivanje države i donositelja odluka – omogućivanje sredstava za programe promicanja mentalnog zdravlja, dodatnih kapaciteta u savjetovalištima te osiguravanja većeg broja stručnjaka za brigu o mentalnom zdravlju, kaže voditeljica projekta Miranda Novak…

• Klinička psihologinja Gordana Buljan Flander o problemu nasilja

Zbog dobrobiti djece radije bih uvela predmet „Empatija” nego vojni rok

Ne mislim da bi vojni rok mlade naučio disciplini, redu i radu, jer je to nešto što bi bilo prekratko i premalo. To se uči u obitelji i sumnjam da ih možemo naučiti vojnim rokom. Na tome treba raditi puno ranije u obitelji, ali naravno već i u osnovnoj školi, u prvim razredima osnovne škole…

• Autori povučenog udžbenika povijesti pisali ministru Fuchsu:

„Učenicima smo pružili kvalitetan materijal za raspravu o najnovijoj povijesti”

Autori udžbenika navode kako se već više od mjesec dana uz kampanju protiv udžbenika vode ad hominem napadi, u kojima se propituje i etničko podrijetlo autora, njihovo domoljublje i „skrivene namjere”. Ističu da je povjerenstvo 2021. jednoglasno odobrilo udžbenik bez traženja dorada, a sada ga MZO briše iz službenog udžbeničkog kataloga...

REPORTAŽA | OSNOVNA ŠKOLA VEĆESLAVA HOLJEVCA, ZAGREB

Tajna svakog uspjeha jest uloženo vrijeme

U ovih se dvadesetak godina rad škole uvelike promijenio, promijenilo se društvo u kojem radimo i zahtjevi prema nama kao školi. U budućnosti koja je pred nama uloga škole u zajednici povećavat će se iz dana u dan, govori nam ravnatelj Slaven Staklenac...

ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA

• Katolički vjeronauk u Tehničkoj školi Karlovac

Integracija nastave – specifičnosti i primjeri iz prakse

Integracija religioznih vrijednosti s tehničkim znanjem inovativan je pristup obrazovanju koji potiče cjeloviti razvoj mladoga čovjeka. Nastava vjeronauka u tehničkim školama zanimljiva je dinamika izazova i prilika. Integracija nastave vjeronauka omogućava svakom učeniku da istražuje i razvija vlastite vjerske vrijednosti, čime se potiče tolerancija i razumijevanje među učenicima... 

• Rani predškolski odgoj i obrazovanje

Senzorna integracija i razvoj govora djece predškolske dobi

Senzorna je integracija organizacija osjeta i ona je najvažniji tip senzorne obrade. S pomoću osjeta dobivamo informacije o fizičkom stanju našega tijela i okoline koja nas okružuje. Bez dobro organiziranoga procesa senzorne obrade, osjeti ne mogu biti probavljeni i ne mogu hraniti mozak. Senzorna integracija „sastavlja cjelinu”...

• Učenici stvaraoci: Kaja Polančec, učenica 8. razreda OŠ Fran Koncelak u Drnju

Talent kojem treba samo podrška

Kaja posjeduje nevjerojatnu crtačku vještinu i umjetničku inteligenciju, a kada se to dvoje spoji, rađa se istinska umjetnost. Kaja ima iznimne osobine buduće vrsne grafičarke, a to je prije svega grafička modelacija... 

SAVJETNICI

• PRAVO | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj

školi (1) / Olivera Marinković, dipl. jur.           

• PSIHOLOGIJA | Kreativnost / Sanja Režek, profesor psiholog, OŠ A.G. Matoša Zagreb

• ZDRAV ŽIVOT | Izgubite nekoliko kilograma viška i osjećajte se dobro / dr. Ivo Belan

SURADNICI JAVLJAJU

• Vinkovci: Gimnazija Matije Antuna Reljkovića | Muzejsko-edukativni projekt „10 škola – 10 umjetnika”

• Petrinja: I. osnovna škola u novom ruhu | Učenici i djelatnici na novome početku 

• Zagreb: Dječji vrtić Leptir, Sesvete | Adventska čarolija

• OŠ Hinka Juhna, Podgorač / PŠ Budimci | Veliko srce malih hinkovaca

KUTAK ZA VAŠ TRENUTAK

• Prevencija elektroničkog nasilja u Bjelovaru

• Mali detektivi u Trakošćanu

• Nova slikovnica iz OŠ Bakar