Osnovna škola Ivana Mažuranića iz Vinkovaca provodi Erasmus+ KA122 projekt „Uskoči u AI”, kojem je cilj uvesti umjetnu inteligenciju (AI) u nastavu i poučiti učitelje i učenike o načinima i mogućnostima njezine upotrebe. Prva mobilnost unutar projekta bila je od 21. do 25. listopada u Pragu gdje su učiteljica prirode i biologije Dinka Čorak i školska knjižničarka Gorana Hasel sudjelovale na tečaju „Teaching in the AI Age”. Tečaj je organizirala agencija ITC International, a predavanja i radionice vodila je Denisa Dave, stručnjakinja za psihologiju i inovacije.
Tečaj održan u Pragu osmišljen je kako bi sudionici stekli osnovna znanja o primjeni umjetne inteligencije u nastavi te razvili nove kompetencije koje su im potrebne za suvremene izazove u obrazovanju. Tijekom pet dana radionica i predavanja, učiteljice su s kolegama iz pet europskih zemalja stekle nova znanja o umjetnoj inteligenciji, njezinim prednostima, ali i nedostatcima, izazovima te važnim etičkim pitanjima i načinima praktične primjene u učionici. Posebna je pažnja bila posvećena razvoju digitalnih vještina koje će im omogućiti lakšu prilagodbu nastavnih sadržaja različitim potrebama svojih učenika.
Tijekom tečaja sudionici su imali priliku usporediti tradicionalne metode podučavanja s novim mogućnostima koje donosi umjetna inteligencija. Učiteljice su, na primjer, naučile kako AI može pomoći u automatizaciji administrativnih zadataka, čime se otvara više prostora za interaktivnu i kvalitetnu komunikaciju s učenicima. Ovaj aspekt umjetne inteligencije pokazao se iznimno korisnim, jer omogućuje učiteljima veću fleksibilnost i bolje usmjerenje prema individualnim potrebama učenika.
Na praktičnim radionicama učiteljice su se bavile konkretnim zadacima, poput oblikovanja upita (tzv. prompt inženjeringa) i izrade predložaka za različite nastavne scenarije. Razvijanje vještine oblikovanja valjanih upita, odnosno uputa za AI alate, omogućuje kreiranje sadržaja prilagođenih učenicima s različitim stupnjem znanja i različitih interesa. Takav pristup omogućuje lakšu prilagodbu nastavnog sadržaja te pomaže u stvaranju dinamičnijeg okružja za učenje.
Posebna pažnja bila je posvećena etičkim pitanjima, poput pitanja plagijata, privatnosti podataka i korištenja sadržaja generiranih uz pomoć umjetne inteligencije. Sudionici su istraživali kako učenike poučiti odgovornom korištenju AI alata, što se smatra ključnim u vrijeme kada digitalni alati postaju sve prisutniji u obrazovanju. Sudionici su raspravljali i o tome kako najbolje pripremiti učenike za odgovorno korištenje umjetne inteligencije u njihovu obrazovanju, s posebnim naglaskom na važnost kritičkog promišljanja i svijesti o rizicima koje donosi sveprisutna digitalna tehnologija.
Učiteljice su se vratile zadovoljne stečenim znanjima i iskustvima te naglasile važnost usvajanja novih tehnologija u obrazovanju, uz sveprisutnu svijest o odgovornoj primjeni. Tečaj u Pragu pružio im je dublje razumijevanje o tome kako umjetna inteligencija može obogatiti nastavni proces te otvorio nova pitanja o nužnosti daljnje edukacije i prilagodbe, s ciljem da učenicima približe nove tehnologije na odgovoran i promišljen način. Sa stečenim znanjima i novim idejama, učiteljice su spremne primijeniti AI alate u svojim učionicama kako bi dodatno unaprijedile svoj rad s učenicima, ali isto tako u svijet alata umjetne inteligencije uvesti i svoje kolege, kako bi svi skupa kvalitetu rada škole podigli na još veću razinu.