Odluku kojom se taj datum proglašava Danom Europe donijelo je Vijeće Europske unije u Milanu 1985. godine. 

U I. osnovnoj školi Čakovec odlučili smo obilježiti taj dan i približiti Europu, njezin povijesni razvoj, kulturna obilježja i znanstvena postignuća našim učenicima. Na taj smo način putem radionice integrirali povijest, geografiju i kemiju, predmete koji povezuju prirodne i društvene znanosti. U pripremi radionice sudjelovali su učiteljica kemije Renata Najman, učiteljice geografije Silvija Martišek i Danijela Perenc-Jaušovec te učitelji povijesti Mario Šestak i Karla Ladić.

Za što kvalitetniji rad bila je potrebna dobra priprema. Trebalo je dobro proučiti ishode koji se odnose na sadržaje Europske unije za sva tri predmeta, razraditi aktivnosti učenika, osmisliti zadatke, prikupiti materijale i na kraju izraditi zadatak u digitalnom alatu Genially. 

Prilikom kreiranja aktivnosti za učenike pazili smo da učenici budu što aktivniji, da zadatci budu istraživački i da ih pri tome učenici mogu povezati sa sadržajima koje uče na nastavi. Jedan od ciljeva radionice bio je i međusobna suradnja i komunikacija učenika u pojedinim skupinama gdje je zajedničkim radom trebalo odgovoriti na postavljene zadatke, donijeti zaključke i predstaviti svoje rezultate rada. Za potonje smo uzeli u obzir različite metode kao što su izrada plakata, lente vremena i tematske karte.

Odlučili smo da će u radionici sudjelovati ukupno 20 učenika iz sedmih i osmih razreda. Učenike smo podijelili u četiri grupe po petero učenika i svaka grupa dobila je nekoliko tableta na kojima su tražili odgovore, izrađivali lentu vremena i tematske karte.

Učenici su pomoću pripremljenih materijala, poveznica na članke i videoteksta u digitalnom alatu Genially istražili kako je i zašto nastala Europska unija, kako se mijenjala tijekom povijesti, kronologiju proširenja. Istražili su kako funkcioniraju najvažnije institucije Europske unije, opisali njihovu ulogu te izdvojili i označili na karti gradove u kojima se nalaze njihova sjedišta. Istražili su i kada se uvodi euro kao službena valuta, koji su kriteriji za njegovo uvođenje, koje države članice Europske unije ga koriste, a koje ne te ima li država izvan Europske unije koje koriste euro kao službenu valutu.

Pomoću podataka Europskog kemijskog društva istražili su vodeće europske znanstvenike te izdvojili one koji dolaze iz država Europske unije. Izrađivali su plakate, bojili slijepe karte i označavali gradove, izradili lentu vremena te tematsku kartu u GIS-u koja prikazuje širenje Europske unije i današnje stanje. GIS je geografski informacijski sustav za prikupljanje, analizu i prikaz prostornih podataka. U našoj školi učenici koriste softver ArcGIS online čija je licenca za škole i učenike besplatna.

Osim što su učenici usvojili ishode iz predmeta geografija i povijest, razvijali su brojne kompetencije međupredmetnih tema kao na primjer Učiti kako učiti (samostalno pretraživanje informacija i njihova primjena u rješavanju problema, samostalno oblikovanje ideja i kreativno rješavanje problema), primjena IKT-a (samostalno korištenje uređajima i programima, pretraživanje informacija u digitalnom okružju...) te osobni i socijalni razvoj (razvoj komunikacijskih kompetencija, suradničkog učenja, rada u timu).