Unazad nekoliko godina sve više pričamo o važnosti mentalnog zdravlja, o nedostatku zapošljavanja stručnjaka raznih profila u školama, o potrebi pomaganja učenicima tako da smo zaključili da moramo sami pokrenuti promjene i više se educirati kako bismo znali prepoznati probleme mentalnog zdravlja i pomoći mladima u našoj školi. Osmislili smo projekte te ih prijavili na raspisan natječaj MZO-a i dobili financijska sredstva za provođenje preventivnih programa u našoj školi u protekle dvije školske godine.
„P. S. Prihvati sebe” uspješno je proveden projekt u našoj školi u školskoj godini 2022./2023. u svrhu osnaživanja nastavnika/razrednika, roditelja i učenika kako bi znali prepoznati i razumjeti probleme mentalnog zdravlja djece i mladih. Tijekom zimskih i proljetnih praznika 32 nastavnika sudjelovalo je na edukacijama koje su vodile naše vanjske suradnice na projektu, Ivana Harapin Gajić i Mihaela Brkić, gdje se razgovaralo o emocijama, strahovima, vježbali smo tehnike opuštanja, psihodramske tehnike, saznali nešto više o mindfulnessu, osnaživali jedni druge i razmijenili iskustva.
Nakon edukacije nastavnika, edukaciju je prošlo i 16 članova Vijeća roditelja. Razrednici su s učenicima odradili radionice „Kako si danas?”, dok su učenici s pedagoginjom izradili interaktivne materijale „Kako si?” i „U ogledalu vidim...” koje smo izložili za Dan otvorenih vrata škole. Rezultat je projekta povećana razina znanja i vještina vezanih za mentalno zdravlje kod nastavnika, roditelja i učenika, poboljšala se kvaliteta odnosa između svih sudionika, a povećana je razina traženja pomoći učenika koji su postali svjesniji svojih snaga i mogućnosti.
Nakon uspješnog projekta zaključili smo da trebamo dalje raditi i razvijati svoje nastavničke kompetencije pa smo u školskoj godini 2023./2024. osmislili projekt „Kako si danas?” za koji smo također dobili sredstva MZO-a. Namjera nam je bila nastaviti započetu priču od prethodne školske godine te raditi s nastavnicima, učenicima i roditeljima na razumijevanju važnosti mentalnog zdravlja mladih. Partner u projektu je Forum za slobodu odgoja, a edukaciju „Biti OK” odslušalo je 17 nastavnika koji će svoja iskustva prenijeti učenicima na satu razrednika odnosno aktivnosti uklopiti u svakodnevni rad s učenicima.
Rad nastavnika različitih struka u strukovnoj školi s 398 učenika zahtjevan je i izazovan, ali stalnom edukacijom i usavršavanjem možemo pomoći jedni drugima.
Erasmus+ projekt „Putujemo, radimo, učimo”
Učenici su tijekom dvotjednog boravka u Irskoj obavljali stručnu praksu, kuhari i hotelijersko-turistički tehničari u dva hotela, komercijalisti u prodavaonicama, a građevinski tehničari radili su u programu „Revit”
Dvadeset učenika Srednje škole „Ivan Seljanec” zanimanja kuhar, komercijalist, hotelijersko-turistički tehničar i građevinski tehničar krajem veljače i početkom ožujka s tri nastavnika u pratnji boravili su u gradiću Bray u Irskoj.
Učenici su tijekom dvotjednog boravka u Irskoj obavljali stručnu praksu, kuhari i hotelijersko-turistički tehničari u dva hotela, komercijalisti u prodavaonicama, a građevinski tehničari radili su u programu „Revit”. Za svako pojedino zanimanje napravljen je plan prakse, a učenici su vodili dnevnike prakse kako bi na kraju mobilnosti mogli biti vrjednovani u skladu s planom. Učenici su poboljšali komunikacijske i jezične vještine s obzirom na to da su i na praksi, ali i u obiteljima u kojima su bili smješteni imali priliku aktivno koristiti engleski jezik. Voditelji prakse bili su iznimno zadovoljni vještinama i znanjem naših učenika, a mi smo kao škola zbog toga bili iznimno ponosni na učenike i njihov rad.
Osim vremena za rad učenici su imali i svoje slobodno vrijeme koje su proveli upoznavajući prirodne i kulturne znamenitosti Irske, od Braya, Howtha i Dublina do klifova Mohera i Galwaya. Imali smo prilike upoznati poznato irsko vrijeme, sunčani dani pratili su nas na svim izletima, ostalih je dana padala kiša, puhao jak vjetar, čak je pao i snijeg.
Proveli smo i anketu na kraju mobilnosti među učenicima kojom smo ispitali njihovo iskustvo i zadovoljstvo, a rekli su nam među ostalim i ovo:
‒ Zahvaljujući mobilnosti naučila sam raditi u novom programskom jeziku koji će mi pomoći u daljnjem stručnom usavršavanju. Osamostalila sam se, dublje sam se povezala sa svojim prijateljima, a i upoznala vršnjake s kojima se do tada nisam družila. Dobila sam priliku iskusiti život u drugoj državi, upoznati njihovu kulturu i način življenja. Provela sam dva tjedna u obitelji koja mi je pružila smještaj i shvatila da je takvo upoznavanje ljudi neprocjenjivo. Svakako bih ponovno htjela sudjelovati u ovakvom projektu. (Ana-Marija)
‒ Naučio sam puno o programu Revit. Ljudi su bili ljubazni prema nama. Bilo je puno toga za vidjeti i probati. (Dominik)
‒ U Irskoj mi se najviše svidio izlet u Howth i što smo vidjeli klifove Mohera te grad Galway. (Barbara)
Odlazak od kuće, prva vožnja avionom za čak 18 učenika, snalaženje u novoj, nepoznatoj sredini, upoznavanje nove kulture, prehrane, običaja, ali i radnih navika bilo je neprocjenjivo iskustvo za sve učenike sudionike mobilnosti kao i nastavnike u pratnji.