Fotomonografija Svjetlopisi Aleksandra Kukeca na jednome mjestu zbraja rezultate sedam desetljeća predanoga rada kojim je protagonist nedvojbeno ostavio vidljivi trag u povijesti hrvatske fotografije XX. stoljeća. Počevši s Vidrom snimljenom sada već davne 1949. godine, pa sve do ovogodišnjega portreta akademika Tonka Maroevića – autora opsežne uvodne studije – dvjesto pedeset i sedam ovdje zastupljenih fotografija vodi nas raznolikim stranicama Kukecova svjetlosnoga rukopisa koji je desetljećima vješto balansirao između dvojčanih opreka: konkretno – apstraktno, dokumentarno – imaginarno, portret – krajolik, crno-bijelo – boja, pa čak i analogno – digitalno. Tako je Maroevićev portret – vrijedi istaknuti kao svojevrsni kuriozitet – jedna od dvije ovdje zastupljenih fotografija snimljena digitalnim fotoaparatom.

Kukecovi su svjetlopisi unutar korica monografije podijeljeni u pet tematskih cjelina: Fotografije s kolektivnih izložaba (1953. – 1969.), Brač, Zagreb, Zapisi u kamenu I Portreti.