U školskoj knjižnici Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar, u utorak 21. listopada, održan je podcast pod nazivom „Mladi i novac”, posvećen obrazovanju mladih o upravljanju osobnim financijama i važnosti štednje. Pripremile su ga i organizirale sukladno školskom kurikulumu nastavnice Aleksandra Hohnjec i Gorica Risović u sklopu modularne nastave predmeta Uvod u osobne financije. Ujedno, ovaj događaj predstavlja prvu aktivnost školskog projekta €duFinance, koji za cilj ima promicanje financijske pismenosti i osposobljavanje učenika za odgovorno upravljanje osobnim financijama. Sudjelovali su učenici 1. a i 1. b razreda smjera referent/referentica za poslovnu ekonomiju, koji su zanimljivim i dinamičnim predavanjem imali priliku primijeniti znanja stečena na nastavi i ostvariti ishode modula – razlikovati temeljne financijske pojmove i razumjeti njihovu primjenu u svakodnevnom životu.
Podcast je započeo prigodnim uvodom ravnatelja Škole, koji je otvorio događaj uz poznate zvukove pjesme Adventures Of Stevie V – Dirty Cash (Money Talks), simbolično povezujući glazbu i temu novca. Voditeljice podcasta bile su učenice Franka Hršak i Tessa Pereković iz 1. a razreda, koje su s izvrsnom pripremljenošću i sigurnošću vodile razgovor s djelatnicama Erste banke Bjelovar Slađanom Cohom i Nikolinom Jovičić. Gošće su govorile o važnosti financijske pismenosti među mladima, planiranju osobnih ciljeva, odgovornom trošenju i važnosti štednje. Putem konkretnih primjera učenici su mogli bolje razumjeti kako se financijski ciljevi povezuju s osobnim navikama i donošenjem odluka u svakodnevnom životu.
Osim razvoja financijske pismenosti, pripremom, snimanjem i vođenjem podcasta učenici su razvijali i medijsku pismenost. Učili su o komunikacijskim vještinama, javnom nastupu, tehnikama vođenja intervjua te odgovornoj upotrebi medijskih sadržaja. Tako su spojili dvije važne kompetencije 21. stoljeća ‒ financijsku i medijsku pismenost ‒ koje potiču kritičko razmišljanje, samostalnost i odgovornost u učenju. Ovim događajem učenici su ujedno obilježili i nadolazeći Svjetski dan štednje, koji se tradicionalno obilježava 31. listopada, podsjećajući na važnost štednje i promišljenog upravljanja novcem.
Nakon zanimljivog razgovora uslijedio je drugi dio programa – rasprava i pitanja iz publike, u čemu su učenici aktivno sudjelovali, iznosili svoja mišljenja i postavljali pitanja o štednji, bankama i upravljanju novcem u mladenačkoj dobi. Ovaj događaj uspješno je povezao teorijska znanja i praktične vještine, pokazujući kako financijsko obrazovanje može biti zanimljivo, korisno i prilagođeno mladima. Učenici su uz razgovor i primjere iz stvarnog života naučili kako postavljati financijske ciljeve, planirati troškove i odgovorno raspolagati novcem. Potvrdilo se da suvremeni interaktivni oblik nastave poput podcasta potiče razvoj financijske i medijske pismenosti, kritičkog razmišljanja i odgovornog odnosa prema novcu kod učenika te da edukacija o osobnim financijama može biti zanimljiva, poučna i zabavna – a najvažnije, korisna za život.

