Obrazovanje u 21. stoljeću sve više prepoznaje važnost međunarodnih aktivnosti kao čimbenika koji potiče učenike na učenje, osobni razvoj i aktivno sudjelovanje u procesu učenja i poučavanja. Aktivnosti u međunarodnim događajima, programima i projektima omogućuju učenicima stjecanje novih znanja, iskustava i vještina u međukulturnom okruženju. Takvi oblici učenja izvan učionice potiču znatiželju, samopouzdanje i želju za postizanjem boljih rezultata. Međunarodni događaji pridonose razvoju socijalnih kompetencija, tolerancije i otvorenosti prema različitim kulturama. Učenici se osjećaju prepoznatima, cijenjenima i motiviranima za daljnje učenje i sudjelovanje u budućim aktivnostima. Međunarodni događaji, kao što su Erasmus+ dani, Code Week i Svjetski dan statistike, obilježavaju se u Gimnaziji i strukovnoj školi Bernardina Frankopana u Ogulinu u sklopu ekonomske skupine predmeta, a u svrhu motivacije učenika i povezivanja teorijskog i praktičnog znanja.
U sklopu obilježavanja Dana Erasmusa+, u školi je održan međunarodni javni događaj pod nazivom „Predstavljanje Erasmus+ i eTwinning projekata – DIVERSE”. Cilj je bio predstaviti projekte u kojima sudjeluju učenici i nastavnici te promovirati vrijednosti i učinke programa Erasmus+ i eTwinning u obrazovanju i profesionalnom razvoju. Sudjelovali su učenici 3. c razreda zanimanja ekonomist te učenici 1. b razreda zanimanja referent za poslovnu ekonomiju i tehničar za razvoj i dizajn web sučelja.
Središnja aktivnost bila je predstavljanje Erasmus+ projekta „DIVERSE – Digital Innovation and Versatile Education for a Sustainable Environment” usmjerenog na digitalne inovacije, održivo obrazovanje i međunarodnu suradnju. Uz njega su predstavljeni i eTwinning projekti „12Stars-4-Euro-eTwinners”, „Modularna nastava za SVE” i „It is important to mark”. Tijekom događaja održan je i online susret s partnerima iz Španjolske i Hrvatske, gdje su predavači Maria Jose Garcia Garcia-Saavedra i Branko Rumenović govorili o ulozi međunarodne suradnje u obrazovanju. Ovogodišnja tema Dana Erasmusa+ bila je „Europske vrijednosti – ljudsko dostojanstvo, sloboda, demokracija, jednakost, vladavina prava i ljudska prava”. Pod sloganom „Živimo naše vrijednosti, stvarajmo bolju budućnost” učenici i nastavnici još su jednom pokazali da Erasmus+ nije samo program, već način života koji potiče suradnju, toleranciju i razvoj zajedničkih europskih vrijednosti.
U sklopu obilježavanja Europskog tjedna programiranja održan je međunarodni javni događaj „Skills for the Future” koji okuplja učenike i nastavnike iz Španjolske, Litve i drugih zemalja. Aktivnosti su se provodile u okviru eTwinning projekta „12Stars-4-Euro-eTwinners” te su uključivale radionice, predavanja i međunarodna umrežavanja, a cilj im je razvijanje digitalne pismenosti, razumijevanje umjetne inteligencije te istraživanje naprednih tehnologija. Učenici 3. c razreda, u sklopu predmeta Statistika, a pod vodstvom nastavnika Branka Rumenovića, sudjelovali su u međunarodnom istraživanju koje uključuje kodiranje odgovora u statističkom programu, čime su spojili znanje iz područja društvenih znanosti i informatike. Naglasak je bio na raznolikosti, inkluziji i suradnji, jer programiranje nije samo tehnička vještina, nego i način razvoja kreativnosti, kritičkog mišljenja i sposobnosti rješavanja problema.
Na Svjetski dan statistike (20. listopada), učenici 3. c razreda ponovno su pokazali svoje znanje i kreativnost. Pod vodstvom nastavnika Branka Rumenovića sudjelovali su u aktivnostima kojima su promicali važnost kvalitetnih i dostupnih statističkih podataka u svakodnevnom životu. Ovogodišnji slogan „Kvalitetna statistika i podaci za sve” istaknuo je važnost pouzdanih informacija za društveni i gospodarski razvoj. Učenici su u individualnim i skupnim istraživanjima obrađivali različite teme, a rezultate su predstavili putem plakata izloženih u školskom holu te i tako pokazali da statistika nije samo skup brojeva, već alat za razumijevanje svijeta oko nas.
Provedene međunarodne aktivnosti pokazale su kako uključivanje učenika u Erasmus+, eTwinning i druge međunarodne projekte znatno pridonosi njihovoj motivaciji, razvoju kompetencija i osnaživanju za buduće tržište rada. Rezultati ovih aktivnosti potvrđuju da međunarodni projekti ne samo obogaćuju nastavu, već i stvaraju poticajno okruženje u kojem učenici preuzimaju aktivnu ulogu u učenju. Na taj se način stvaraju preduvjeti za održiv i inovativan obrazovni sustav koji motivira učenike na cjeloživotno učenje i aktivno sudjelovanje u društvu.

