
AKTUALNOSTI
• MEĐU NAMA
Forma bez sadržaja
Preživjesmo još jednu norijadu, koja se godinama pa i desetljećima svodi na divljački stampedo cvijeta našega društva, tih mlađih punoljetnika koji oboružani zviždaljkama, nulerom i cvajerom, pištoljima na vodu i alkoholom u ogromnim količinama najprije maltretiraju nedužne građane koji im se nađu na putu, a zatim se potrgaju do neprepoznatljivosti u radosti i veselju zbog činjenice da konačno završavaju svoje srednjoškolsko obrazovanje. Bilo je i svijetlih primjera humanitarnog skupljanja brašna, šećera i ulja, bilo je i kvadrilje, ali i Rim Tim Dagi Dim đuskanja na našeg eurovizijskog pobjednika; bilo je i na desetke teško alkoholiziranih slavljenika koji su završili na ispumpavanju želudca. Ukratko, moglo bi se reći da u nezrelom i dezorijentiranom društvu ni naša mladost ‒ zalog i jamac naše svjetle budućnosti ‒ ne može biti drukčija u trenutcima kad se opraštaju od najljepšeg doba u svojim životima…
• IZ RAVNATELJSKOG KUTA
Sezona lova
Posljednja su četiri tjedna nastave pred nama, a svi djelatnici u osnovnim školama itekako dobro znaju što to znači – intenzivno se povećava broj pregleda i klikova u e-Dnevnicima, važe se i preslaguje u domovima učenika, zbraja i oduzima, gledaju prosjeci iz pojedinih predmeta...
• U javnoj raspravi 148 strukovnih kurikuluma
Kamen spoticanja ‒ općeobrazovni predmeti
Ideja nositelja projekta Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih jest odmicanje od predmeta i prelazak na module koji se ne bi nužno provodili tijekom cijele školske godine. Neki bi trajali manje od polugodišta, neki polugodište, pri čemu je osnovna razlika između modula i predmeta u preraspodjeli sadržaja
• Državno natjecanje učenika strukovnih škola „WorldSkills Croatia 2024.”
Najbolja promocija strukovnih zanimanja
Najveće strukovno natjecanje u Hrvatskoj ove je godine okupilo više od 400 učenika, od čega 370 natjecatelja, iz oko 200 strukovnih škola iz raznih dijelova zemlje. Ovaj prestižni događaj, održan na više od 14.000 četvornih metara izložbenog prostora Zagrebačkog velesajma, pokazao je iznimne vještine i talente mladih stručnjaka u 32 različite discipline
• Edukativna društvena igra Muzeja za umjetnost i obrt i XVI. gimnazije Zagreb
„Igraj na umjetnost!”
POD: U igri „Igraj na umjetnost!” igrači igraju uloge kustosa i kreću se različitim povijesnim razdobljima i stilovima. Igraju uz pomoć kartica na kojima su postavljena pitanja iz područja povijesti umjetnosti te na taj način uče. Osmišljena je tako da igrači označavaju „kustose” koji se bacanjem kocke kreću po ploči i skupljaju muzejske predmete te grade izložbe po određenim, zadanim kriterijima
• HZJZ i UNICEF predstavili Analizu stanja uhranjenosti i prehrane djece od 0 do 9 godina u Hrvatskoj
Svaki treći osnovnoškolac ima prekomjernu tjelesnu masu
Djeca odrastaju u okružju koje potiče nezdrave prehrambene navike. Debljina u dječjoj dobi znatno je veći rizik za debljinu u odrasloj životnoj dobi, kao i za druge zdravstvene rizike, odnosno vodeće kronične nezarazne bolesti od kojih u Hrvatskoj danas obolijeva i umire više od 90 posto ljudi. Uz to, debljina je i znatan ekonomski teret
• REPORTAŽA Ekonomsko-birotehnička i trgovačka škola Zadar
Izvrsna škola koja ima jasnu viziju svoga razvoja
Cilj je postaviti školu kao priznatu i kvalitetnu ustanovu za strukovno obrazovanje koja je integrirala europsku dimenziju u svoje obrazovne programe i prakse te dodatno osigurati prepoznatljivost i pozitivan ugled škole, što će privući učenike, roditelje i partnere koji cijene kvalitetu obrazovanja ‒ ravnateljica Zdenka Sršen-Juričević
• Ured pravobraniteljice za djecu Stručni skup „Izazovi u ostvarivanju prava djece u školi”
Participacija ‒ preduvjet svih dječjih prava
Škola je društvo u malome, ona ima važnu ulogu u izgradnji međuljudskih odnosa. Zdravi odnosi među djecom i nastavnicima trebaju se temeljiti na međusobnom poštivanju ljudskog dostojanstva i ljudskih/dječjih prava odnosno na konceptu „ravnopravnog dostojanstva”
ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA
• Rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Prevencija nepovoljnih razvojnih rizika
Može li sustav ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja prevenirati nepovoljne razvojne rizike djece u nepovoljnom položaju? Znanstvene odgovore na to i mnoga druga pitanja nudi projekt Hrvatske zaklade za znanost (2020. – 2024.) „Model odgovora na odgojno-obrazovne potrebe djece izložene riziku socijalne isključenosti u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja”, a rezultirao je razvojem modela pedagoške prakse koja primjereno podržava učenje i razvoj djece u sustavu ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja
• Rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Povratak tradiciji u vrtićkoj skupini
Uloga suvremenoga odgojitelja u radu s djecom rane i predškolske dobi vezana je za njegov rad kao stručnjaka koji će utjecati na širu zajednicu, promičući razumijevanje i uvažavanje djeteta kao ravnopravnoga člana društva te mu pomoći da razumije sebe i vlastiti identitet kao i identitet drugih. U tu svrhu u svakodnevni rad naše skupine, koja je ujedno bila i skupina u kojoj se provodio program katoličkog vjerskog odgoja, unosili smo tradicijske običaje i vrijednosti
• Projekt „Mitska bića našeg kraja” u III. OŠ Bjelovar
Priča o mitovima – priča o nama
Upoznavanjem mitologije i mitskih bića učenici od najranije dobi stvaraju temelj znanja tko su i kojoj sredini pripadaju te koje običaje njeguju. Rezultat navedenog projekta bila je izložba likovnih radova u Muzeju grada Bjelovara
SAVJETNICI
• PRAVO | Naknada za povećanu odgojno-obrazovnu odgovornost | Đurđica Šoić, dipl. jur.
• PSIHOLOGIJA | Informacije koje se žele zapamtiti treba „obojiti” | Sanja Režek, psiholog
• ZDRAV ŽIVOT | Kako mozak učiniti boljim, bržim, pametnijim | dr. Ivo Belan
SURADNICI JAVLJAJU
• Ivanić Grad: DV „Ivanić Grad” | Briga za zdravlje djece | Suradnja s Udrugom „Psi vodiči”
• Kaštel Novi: OŠ Bijaći | Održana 33. ČAkavska večer
• Dugo Selo: OŠ Josipa Zorića | Trnoružica ‒ priča o hrabrosti i upornosti
• OŠ Poličnik | Kad se male i velike ruke slože
KUTAK ZA VAŠ TRENUTAK
• Najbolji početnik među najljepšim školskim vrtovima
• Astrokamp – Astro Track u Hrašćini
SVIJET
Matematika i anksioznost
Zašto nastaje „matefobija” i kako je pobijediti
Izraz „matefobija” skovala je matematičarka Mary de Lellis Gough 1953. godine, nakon što je promatrala učenike koji su se mučili s matematikom; opisala ju je kao „bolest koja postaje fatalna prije nego što se uopće primijeti njezina prisutnost”. Prema podatcima Programa za međunarodnu procjenu učenika, taj problem muči 31 posto mladih u dobi od 15 i 16 godina u 34 zemlje, ali i čak 93 posto odraslih u SAD-u