Dan škole ove smo godine proslavili nizom zabavnih, edukativnih, sportskih i kreativnih zadataka u čijem su osmišljavanju, planiranju, realizaciji i prezentaciji sudjelovali svi učenici, učitelji i stručni suradnici škole uz podršku ravnateljice Tajane Jauk Mance. Za cjelogodišnji školski projekt izabrali smo važnu kulturno-povijesnu obljetnicu: 1100 godina od krunidbe kralja Tomislava (925. na Duvanjskom polju). Učitelji su osmislili teme radionica i istraživačke zadatke po razredima u skladu s predmetnim kurikulumima i školskim zaduženjima, kao i individualizirane zadatke za svakog učenika prema predmetnim ishodima, uvažavajući načelo prihvaćanja različitosti učenika.

Dan škole otvorili smo sportskim, viteškim igrama koje je osmislila učiteljica TZK-a Rea Raušel s učiteljem povijesti Erikom Šnelerom, a realizirala uz pomoć ostalih učitelja koji su provodili natjecateljske igre s učenicima po grupama u osam viteških postaja; kopljonoše, potisak kugle s ramena, skakanje u jutenim vrećama, trka na prstenac, viteški parovi, gađanje stalka potkovama, streličarstvo i marama kraljice Jelene. Evocirali smo tako srednjovjekovni život vitezova i seljaka i osvijestili koliko su spretnost, snaga, brzina, lukavost i hrabrost bili važni za život tog doba.

Drugi smo dan otputovali učiti na terenu. Krk je bio idealan izbor za terensku nastavu koja spaja povijest, kulturu, prirodu i druženje. Upoznati grad Krk ulaskom kroz Mala vrata, prošetati Kaštelom Frankopana, vidjeti katedralu, stajati na Trgu glagoljaša i slušati zanimljive, tajanstvene priče o Krčkom natpisu, brodićem posjetiti otočić Košljun u Puntarskoj dragi i družiti se s franjevcem… bilo je putovanje kroz vrijeme s vrhuncem u Jurandvoru, nadomak Baške, gdje smo u crkvici svete Lucije osjetili prisutnost Zlatne ploče hrvatske pismenosti svjesni bogatstva kulturno-povijesno-duhovno-jezično-spomeničkog blaga koja smo baštinili od naših predaka. Velike riječi s Bašćanske ploče Zvonimir kralj hrvatski odzvanjale su crkvicom. 

Treći dan izveli smo školsku priredbu krunidbe kralja Tomislava za sve naše roditelje i goste u kojoj su sudjelovali vrtićanci i svi učenici sa svojim mentorima iz razredne nastave, hrvatskog jezika, školske knjižnice, glazbene kulture, TZK-a, informatike i vjeronauka. U predstavi smo plesali, glumili, pjevali, imali smo papu, kralja, podanike, priču unutar priče prikazanu kamišibaj tehnikom i na kraju film o potrazi za izgubljenom krunom kralja Tomislava koji nas je doveo do otkrića vrijednosti unutrašnje duhovnosti koja nas vodi svim nedaćama do svjetla, baš kao i hrabrog hrvatskog kralja Tomislava.

Četvrti dan predstavili smo jedni drugima što smo o kralju Tomislavu istražili i otkrili na radionicama po svim nastavnim predmetima. Od povijesnih istina i zabluda, argumenata za i protiv postojanja krunidbe, učenici su otkrivali život srednjovjekovnog čovjeka, njegovu prehranu, bolesti, način života, do intervjua s kraljem, poezije zamračenja na literarnim predlošcima o kralju Tomislavu, potrage za tragovima skrivenim u slikovnici o kralju Tomislavu i igra detekcije – tko je pravi Tomislav te uz pomoć umjetne inteligencije skladali pjesme o kralju različitih glazbenih žanrova, kreirali avatara, izradili plakate i pozivnice, izračunali moguću ukupnu površinu ondašnjih hrvatskih krajeva, odgledali dvojezičnu ljubavnu kamišibaj priču kralja i princeze, zaigrali srednjovjekovnu tematsku društvenu igru, postavili likovnu izložbu kruna kralja Tomislava, izložili rekvizite napravljene za školsku priredbu, plakate i rekvizite za viteške igre i još puno, puno toga…

I dokazali smo da učenje nije mučenje, da može biti i zabavno i uzbudljivo i kreativno ako si to dopustimo.