Igrokazi nisu samo prilika za uvježbavanje dijaloga; oni omogućuju učenicima da jezik dožive kao sredstvo komunikacije u stvarnim, životnim situacijama. Ulogama, glumom i međusobnom interakcijom učenici prirodno razvijaju vještine slušanja, govorenja, pravilnog izgovora i tečnosti, što im često nedostaje u klasičnom obliku nastave.
Tijekom pripreme za predstavu učenici intenzivno rade na tekstu, što uključuje učenje novih riječi, fraza i gramatičkih struktura. Međutim, ono što igrokaze čini posebno korisnima jest njihova sposobnost da potiču spontanu komunikaciju. U trenutcima kada učenici zaborave tekst ili se dogodi neočekivana situacija, moraju improvizirati. Tako razvijaju fleksibilnost u jeziku i samopouzdanje u korištenju onoga što znaju, čak i ako nisu potpuno sigurni u točnost izraza.
Izvedba igrokaza Nosy Neighbour („Znatiželjna susjeda”) odličan je primjer kako učenici mogu uz igru i smijeh svladati jezične prepreke. U ovoj humorističnoj predstavi glavnu ulogu ima znatiželjna bakica koja ne može odoljeti a da ne ispituje djecu iz susjedstva dok se vraćaju iz škole. Njezina pitanja su duhovita, pomalo naporna, ali izrazito simpatična, pa publika s lakoćom prepoznaje u njoj lik iz stvarnog života – znatiželjnog susjeda kojeg svi imamo.
Učenici su s oduševljenjem preuzeli uloge, ulažući trud u izgovor i izražavanje, ali i u glumačku interpretaciju likova. Bili su maštoviti i spremni na improvizaciju, što je dovelo do brojnih komičnih i neočekivanih trenutaka koji su dodatno zabavili publiku. Važno je istaknuti da su ovom izvedbom učenici uspjeli prevladati strah od javnog nastupa i mogućih jezičnih pogrešaka. Okruženi poticajnom atmosferom, shvatili su da pogrješke nisu neuspjeh, već dio procesa učenja.
Sudjelovanje u ovakvim aktivnostima pomaže učenicima razviti osjećaj sigurnosti u izražavanju na stranom jeziku. Tijekom glume jezik postaje alat za prenošenje emocija, stavova i humora, a ne samo niz gramatičkih pravila. Učenici tako doživljavaju engleski jezik na osobnoj i emocionalnoj razini, što dodatno povećava njihovu motivaciju za učenjem.
Igrokazi također pridonose razvoju međusobne suradnje i timskog duha. Priprema predstave zahtijeva dogovore, slušanje tuđih prijedloga i zajedničko rješavanje problema. Time se razvijaju i socijalne vještine koje su ključne za uspjeh, ne samo u učenju jezika, već i u svakodnevnom životu.
Konačno, igrokazi na engleskom jeziku višestruko pridonose učenju – potiču kreativno razmišljanje, razvijaju komunikacijske vještine, jačaju samopouzdanje i stvaraju pozitivnu atmosferu u učionici. Igrom i glumom učenici otkrivaju ljepotu jezika, uče se snalaziti u novim situacijama i otvaraju put ka boljem i dubljem razumijevanju engleskog jezika.

