U sklopu Erasmus+ projekta Let's Build Citizenship Bridges, početkom lipnja učenici i učitelji sudjelovali su na grupnoj mobilnosti u Portugalu, točnije u školi Escola Secundária Dr. Joaquim Gomes Ferreira Alves u Vila Nova de Gaia, nedaleko od Porta. Tjedan je bio ispunjen brojnim aktivnostima kojima se potiče razvoj građanskih kompetencija, kreativnosti, profesionalnog usavršavanja i međukulturnog dijaloga. Osim znanja i vještina, učenici su stekli nova prijateljstva i vrijedno iskustvo međukulturne razmjene.

Učenici 8. razreda Leon Erdec, Antonio Golubić, Hana Lovrić, Ivana Pakasin, Bruno Varga i Bartol Varović, uz pratnju učiteljice Ane Tustonjić Dombaj, sudjelovali su u bogatom i raznovrsnom programu grupne mobilnosti. Tako su, među ostalim, učili tradicionalne portugalske plesove, izrađivali keramiku i upoznali s lokalnom umjetničkom baštinom te istraživali koristi i opasnosti moderne tehnologije. Posjet muzejima u Portu i Aveiru pružio im je uvid u portugalsku povijest i umjetnost.

Istodobno, socijalna pedagoginja Renata Tišler sudjelovala je u aktivnosti praćenja rada u sklopu Erasmus+ akreditacije usmjerenoj na razvoj profesionalnih kompetencija, razmjenu dobrih praksi i produbljivanje razumijevanja različitih obrazovnih konteksta. Tijekom svog boravka detaljno je upoznala portugalski obrazovni sustav, rad vodstva škole, pedagoške službe te prisustvovala nastavi iz više predmeta. U neformalnim razgovorima s portugalskim kolegama razmijenila je iskustva iz područja inkluzivnog obrazovanja i socijalne podrške učenicima, proširujući svoje profesionalne uvide.

Poseban naglasak bio je stavljen na rad s darovitim učenicima te učenicima s posebnim obrazovnim potrebama, gdje je razmjena praksi s portugalskim kolegama omogućila uvid u inkluzivne pristupe i individualizirane metode rada. U razgovorima s članovima pedagoške službe i školskog vodstva razmatrani su aspekti kurikularne fleksibilnosti, emocionalne podrške i poticanja motivacije kod učenika. Ova mobilnost omogućila je intenzivnu kurikularnu refleksiju, razvoj profesionalnih ambicija te veće razumijevanje međukulturnih obrazovnih konteksta.

Učiteljica Ksenija Varović sudjelovala je u sklopu Erasmus+ akreditacije u aktivnosti teaching assignment, gdje je održala osam tematskih radionica za portugalske učenike i nastavnike, usmjerenih na unaprjeđenje nastavne prakse, rad s darovitim učenicima i jačanje motivacije i dobrobiti u školskom okruženju. Održane radionice izazvale su veliki interes i potaknule inspirativnu suradnju između škola.

Učenici su rješavali složene matematičke zadatke koristeći se digitalnim alatima poput GeoGebre, uz naglasak na logičko razmišljanje i kreativno povezivanje pojmova. Predstavljene su mogućnosti primjene umjetne inteligencije u nastavi matematike – za personalizirano učenje, analizu zadataka i razvoj adaptivnih kvizova. Učitelji i učenici izrađivali su digitalne kvizove (Kahoot, Quizizz, Blooket) i učili kako gamifikacija povećava angažman, praćenje napretka i suradnju. Radionica osobnog razvoja pomogla je učenicima prepoznati vlastite snage i talente, izrađivati osobne mape potencijala te učiti kako se njima koristiti u obrazovanju i životu.

Ovim je radionicama učiteljica Ksenija Varović aktivno je pridonijela razvoju interaktivne, digitalno potpomognute i emocionalno osnažujuće nastave, čime je potaknula suradnju, inovativnost i profesionalnu razmjenu s portugalskim kolegama.

Opisane tri mobilnosti pokazale su snagu međunarodnih projekata u jačanju profesionalnih kapaciteta, učenju izvan učionice te razvoju mladih ljudi u aktivne i odgovorne građane Europe.