Mette Mølgaard Pedersen, profesorica engleskog jezika u Gimnaziji Horsens u središnjoj Danskoj, primijetila je da su neki učenici predali zadatke uz pomoć alata umjetne inteligencije samo nekoliko tjedana nakon pokretanja Chat GPT-a. Iako je prvi dojam da se učenici njime koriste kako bi prepisivali na ispitima ili napravili domaću zadaću, Pedersen kaže da Chat GPT itekako može biti koristan ako ga se primjenjuje na odgovarajući način:
‒ On učenicima može biti novi alat za učenje. Ako možemo razgovarati s njima o tome kako koristiti umjetnu inteligenciju, onda nestaje cijela ideja da oni ne mogu razgovarati s nama o tome jer je zabranjeno. Bez obzira na to sviđalo nam se ovo ili ne odnosno smatrali mi da je problematično ili ne, moramo shvatiti da je to ovdje i da o tome treba razgovarati ‒ kazala je Pedersen.
Procvat Chat GPT-a potaknuo je profesoricu Pedersen da počne smišljati projekt za primjenu chatbota u učionici, umjesto da ga blokira. Sada pet danskih srednjih škola, uključujući njezinu, potiče upotrebu tehnologije u nekim razredima kao dio dvogodišnjeg projekta. Učenici su zasad zadovoljni inicijativom. Na nedavnom satu engleskog jezika imali su zadatak prvo sami analizirati kratku priču, a zatim uz pomoć AI chatbota. Bila je to lekcija o sposobnostima tehnologije, ali i o njezinim ograničenjima.
‒ Mislim da je to sjajno. Taj je alat nalik na bilo koji drugi na svijetu. Gotovo je poput tražilice, ali s njom možete biti precizniji i može vam dati jasnije odgovore od pretraživanja Googlea ‒ rekao je Jacob Yde Dideriksen, 17-godišnji učenik Gimnazije Horsens.
Danska savjetnica za obrazovanje Tine Wirenfeldt Jensen, koja je članica stručne skupine Ministarstva obrazovanja za Chat GPT, vjeruje da je važno otvoreno razgovarati s učenicima. Jer, učenici su uvijek pronalazili načine da varaju, a Chat GPT sada je samo jedna nova opcija, smatraju neki nastavnici, dok se drugi opiru ovakvoj upotrebi nove vrste tehnologije i traže da učenici pisanim putem dokažu proces razmišljanja. Pedersen napominje da je nesporazum misliti kako je primarni cilj školskog sustava otkrivanje učenika koji varaju:
‒ Cilj je školskog sustava poučavati učenike. Primarna je svrha u ovome slučaju učenje koje učenici doživljavaju ‒ zaključila je Mette Mølgaard Pedersen.